Byggahus.se

Dra nya rör vid läck i värmesystemet.

1. T
    Medlem · 148 inlägg
    Hej igen. Dags igen för nya problem att ev få hjälp med. Köpte mitt lilla hus för typ 2.5 år sen. Har renoverat en hel del och börjar bli klar. Har dock sen första hösten haft problem med att trycket försvinner i mitt värmesystem. Har fjärrvärme. Tog hem dem och de gick med på att byta tryck kärlet för det var gammalt. Blev lite bättre men inte riktigt bra. Hade hem rörisar som bytte några kulventiler men sen hände inget mer. Problemet fortsatte dock så jag bytte röris. Lång historia kortare så konstaterade en röris under veckan att ja det läcker nånstans. Har fyllt på 1/2 kg tryck var 5:e vecka länge men nu sjunker det snabbare.Tog kontakt med mitt försäkringsbolag samtidigt som rörisen var hemma hos mej och de gick som tur är på samma linje som rörisen att det r bättre att dra nya rör ovan mark för mitt lilla kedjehus är byggt -56. Står på sk sandwich platta och ingen vill börja bryta upp gamla golv. Nu till frågan...det jag och rörisen diskuterade var om man isf ska dra rören på vinden för att sen dra ner t elementen lr dra efter golvet som man annars tydligen gör. Nån som har erfarenhet av detta. Enda om man drar på vinden att de måste isoleras riktigt. Har bara spån på vinden idag. Det försäkrings killen sa var att de kan vara med o betala arbeteskostnaden och jag får betala materialet. Nån som vet nån ungefärlig kostnad för detta ? Mitt hus är 80 kvadrat boyta och 25 kvadrat biyta som oxå ska bytas på isf. Jo jag tog en dolda fel försäkring samband med köpet men tvivlar på att det hjälper för har fått lära mej att köper man ett äldre hus så får man räkna med lite allt möjligt.
    Mvh Tina