2 153 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Dra avlopp från tvättmaskin+diskho genom vägg till pannrum?
Hej, kanske en enkel fråga men jag ställer den i vilket fall! Har en tvättstuga som ska renoveras lite enkelt och vi har köpt köksskåp som det ska monteras en blandare+diskho i denna. Till detta tänkte jag även koppla en tvättmaskin för att slippa dra synliga rör till golvbrunnen.
Tänkte först i samma rum bila fram rör för avlopp från golvbrunnen till diskhon. Kom däremot på nu att vägg-i-vägg så har jag pannrummet samt en golvbrunn nära.
Skulle jag kunna borra ett hål genom väggen och sedan avsluta avloppet för diskhon och tvättmaskin precis vid brunnen i pannrummet? Och sedan montera ett mekaniskt vattenlås i brunnen i tvättstugan? Vilken dimension ska jag använda isåfall på avloppsrören?
Kan jag göra på detta viset så sparar jag mycket tid, pengar samt en hel del arbete. Eller finns det några risker med detta? Allt detta är i källarplan på oisolerad platta utan tätskikt i vare sig tvättstuga eller pannrum sen innan.
Tänkte först i samma rum bila fram rör för avlopp från golvbrunnen till diskhon. Kom däremot på nu att vägg-i-vägg så har jag pannrummet samt en golvbrunn nära.
Skulle jag kunna borra ett hål genom väggen och sedan avsluta avloppet för diskhon och tvättmaskin precis vid brunnen i pannrummet? Och sedan montera ett mekaniskt vattenlås i brunnen i tvättstugan? Vilken dimension ska jag använda isåfall på avloppsrören?
Kan jag göra på detta viset så sparar jag mycket tid, pengar samt en hel del arbete. Eller finns det några risker med detta? Allt detta är i källarplan på oisolerad platta utan tätskikt i vare sig tvättstuga eller pannrum sen innan.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur dra avlopp från tvättmaskin?
Tvättstuga -
Dra avloppsrör från dusch i friggebod till gråvattenfilter
Vatten & Avlopp -
Kan man dra avlopp från vasken såhär?
Vatten & Avlopp -
Avloppsdragning från toalett samt handfat
Vatten & Avlopp -
Bastubygge i byggnad från 1913, omdragning av ingjutet avlopp