Byggahus.se

Down/Spotlight?

1. G
    Medlem Nivå 2
    Är det någon som vet om det går att sätta in down/spotlights (reglerbara, inbyggnadsbar och dimbara) i ett hyllplan från ex ikea, samtidigt kunna ställa saker på som pärmar och ev en skrivare utan att något smälter och att något börjar brinna och inte för många sladdar på väggen....

Hade tänkt mig hyllplan i hörnet med 5 st down/spotlights i två hyllplan som är ca 100 cm breda. De ska/kommer placeras i en " L-form" i ett hörn (under ska det stå ett hörnskrivbord). svårt att tro att det går fixa det på ett snyggt sätt. (vill helst inte hellar anlita elektriker)

Om någon som vet någon snygg metod för mina önskningar vore det guld!

2. M
    Medlem Nivå 1
    Jag har för mig att VINGA har låga möbelspottar för inbyggnad.
    Men de är ju inte ställbara förståss, tror inte det existerar om de inte får vara högre än ett hyllplan

3. G
    Medlem Nivå 2
    Det får vara så den sticker upp ovanför men.. då kanske man måste hitta någon bra "kåpa" man kan sätta ovanför så det inte ser helt snett ut...

4. G
    Medlem Nivå 2
  5. Hågge
    Medlem Nivå 3
    Hide-a-lite har en modell som heter 1210 och den är ledbar och godkänd för infällnad i möbler. Den kräver endast 5 mm luftspalt ovanför armaturen vid 20 watt. E-numret är: 74 697 46 för borstat stål men den finns även i andra färger.

6. G
    Medlem Nivå 2
    Så den blir inte högre än knappt 2,5 cenimeter? och kan kopplas ihop med flera lampor så det endast behövs 1 kontakt i väggen? (utan elektriker)