1 566 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Doseringlösnings-sticka i WC fixturen löses inte utan att vi häller vatten i det
Hej alla kunniga där ute. Vi har en Vägghängd Toalettstol Ifö Spira Art 6245 Komplett med Spolknapp och WC-Fixtur.
Jag bifogar ett par bilder på den.Vi har haft den i två år och brukade använda Fresh WCs doseringslösnings-sticka som vi la i den svarta rören i bilden.
Nu helt plötsligt stickan löses inte som den gjorde för. Vi behöver hälla vatten i den svarta rören för att stickan ska verka.
Har någon erfarenhet om detta? Är det fixturen som har problem eller stickan tror ni?
Tack på förhand för all hjälp och tips.
Jag bifogar ett par bilder på den.Vi har haft den i två år och brukade använda Fresh WCs doseringslösnings-sticka som vi la i den svarta rören i bilden.
Nu helt plötsligt stickan löses inte som den gjorde för. Vi behöver hälla vatten i den svarta rören för att stickan ska verka.
Har någon erfarenhet om detta? Är det fixturen som har problem eller stickan tror ni?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag har samma problem - hittade ni någon lösning?Cherrie skrev:
Hej alla kunniga där ute. Vi har en Vägghängd Toalettstol Ifö Spira Art 6245 Komplett med Spolknapp och WC-Fixtur.
[bild] [bild]
Lösningen var att vi hällde vatten ett par gånger om dagen (när den blåa färgen försvann så hällde jag vatten igen), det tog ett tag tills allt löstes upp. Just idag blev vi säkra att ingenting är kvar och la en ny sticka där.
Problemet var att min make hade lagt 3 stickor i rad för att han trodde det fanns inget kvar där, så det hade skapat en klump i fixturen.
Problemet var att min make hade lagt 3 stickor i rad för att han trodde det fanns inget kvar där, så det hade skapat en klump i fixturen.
O OscarRvk skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad gör vi åt ballofix/rör till wc?
Badrum -
2st WC med separering (Wostman Ecoflush), Bålsta/Enköping
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Spillvattenledning WC korrekt draget?
Badrum -
Hur löser jag spolning i wc och lukt från golvbrunnar? (Enskilt VA)
Vatten & Avlopp -
IFÖ fixturen för WC är lite klen. Tycker jag...
Badrum