I mitt 70-tals hus har jag ett vägguttag alldeles i ett ytterhörn på vardagsrummet. När jag skulle byta det uttaget mot ett nytt (Eljo Trend) så är ramen för bred (ytterväggen är i vägen). Hur 17 tänkte elektrikern här?

Min spontana åtgärd var att sätta ett doslock med "näsa" på detta uttag och skarva ut en EKK och sätta ett utanpåliggande uttag bredvid (10-15 cm) längre in på väggen. Men det är ju ingen snygg installation i ett vardagsrum - ser verkligen hemmagjort ut.

Hur hade ni gjort? Jag slipper gärna jobbet med att fräsa ut för en ny dosa och tapetsera om.

Funkar det inte att sätta ett utanpåliggande utanpå det existerande "hålet", förskjutet då så pass att det ryms? Det borde väl ändå dölja hålet?

Funkar det inte att sätta ett utanpåliggande utanpå det existerande "hålet", förskjutet då så pass att det ryms? Det borde väl ändå dölja hålet?
Varför tänkte jag inte på det!! Det skulle nog kunna funka om man använder en påbyggnadsram till Eljo Trend. Det uttaget jag har nu, är deras "vanliga" utanpåliggande uttag och det är smalare än hålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.