3 867 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
dörr + sidoljus dikt emot vilken skruv
Om man ska montera en ytterdörr med karmhål som hamnar precis i linje med glaskassetterna i sidoljuset och inte har plats för en regel emellan, vad skruvar ni med då? vanliga karmskruv är för långa och kommer träffa glaskassetten i sidoljuset.
Jag funderar på om jag kan skruva från sidoljuset istället och in i dörrkarmen. Några tips? alternativt får jag borra nya 14mm hål längre ut i dörrkarmen så jag kan använda vanliga karmskruv och bara plugga dom andra men blir en jäkla massa plugg, haha...
Jag funderar på om jag kan skruva från sidoljuset istället och in i dörrkarmen. Några tips? alternativt får jag borra nya 14mm hål längre ut i dörrkarmen så jag kan använda vanliga karmskruv och bara plugga dom andra men blir en jäkla massa plugg, haha...
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Kan du inte sätta karmskruven från sidoljusets sida? Eller är de förskjutna? Brukar ju inte vara problem då känns grova delar på karmen brukar matcha sidoljusets.
Annars är betongskruv ett beprövat trick på tyngre dörrar. Svårt att justera dock så gäller hålla allt på rätt plats då de är gängade hela vägen. Borra i förväg annars spricker de...
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
50mm karmskruv som tidigare sagts har alltid funkat för mig. Kontrollerar alltid innan mha av glaslisten på sidoljuset hur långt jag vågar dra. Två strängar med fogmassa innan du drar ihop dem.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Söker bilder på dörr med både över och sidoljus
Fönster & Dörrar -
Byte av ytterdörr samt sidoljus.
Fönster & Dörrar -
Problem vid montering av ytterdörr med sidoljus!
Fönster & Dörrar -
Att montera ytterdörr med sidoljus?
Fönster & Dörrar -
Kan någon rekommendera bra och prisvärda ytterdörrar/sidoljus?
Fönster & Dörrar