Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

dominojigg i nya kläder

1. Ola C
    Youtubesnickare · Skåne · 4 171 inlägg

Ola C

Youtubesnickare
    @Pysslarn du får gärna skicka men separat tråd på fog behövs nog inte, det diskuteras redan flitigt i denna tråden. https://www.festoolownersgroup.com/...another)-domino-500-jig-design-inputquestion/

Många har skrivit liknande i kommentarerna till deras youtubefilm. Jag känner mig inte ekonomiskt bestulen, utan patent har jag ingen anledning till det. Dock tycker jag de såklart borde creddat mig. Har dock läst i annan kommentar till min youtubefilm att företagens advokater avråder från det, då man isåfall erkänner att man inte själv uppfunnit prylen o kan hamna i trubbel.

För min skull behövs det egentligen inte mer då jag personligen anser slaget vunnet, alla vet var den här prylen kommer ifrån, men de kan gott få lite skit till. Tveksam om du får svar från dom då jag inte fått det på mitt mail:)

2. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 5 100 inlägg
    Nu är jag ingen expert på patent, snarare långt ifrån, men då du redan visat upp jiggen på FOG och Youtube borde det vara svårt att patentera den så vad skulle advokaterna vara rädda för?
    Vet ju hur mycket vi krånglade med NDAn och någon tidig patentansökan för att våga testa produkterna i fält förut på jobbet.

Sen tror jag få förstår hur mycket patent kostar, speciellt på upphällningen :surprised:

3. S
    Verktygstokig · kronobergs län · 122 inlägg

sweden

Verktygstokig
    Ola
    Följer ett forum som heter sawmillcreek det är diskussioner om din jigg där med.
    Mvh
    Jonas

4. Ola C

Ola C

Youtubesnickare
    Jag har några patent via jobbet o har varit igenom proceduren ett par gånger o finns ju inte en chans att en liten ensamsnickare har råd med en sådan operation. Kostar ju extra för varje världsdel där patentet ska gälla också. Så jag håller med, de som skriver "hoppas han hade patent" i kommentarerna vet nog inte riktigt vad de talar om.

Redigerat 14 apr 10:28
  5. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 171 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Vi tror ju att du är rik som ett troll ;)

Nä, mer seriöst. Man får väl hoppas att potentiella köpare gör lite research, ser det för vad det är och sen 'röstar med plånboken'.

Tyvärr känns det som att folk inte gör så utan istället rusar efter det billigaste eller det som görs mest reklam för.. (kolla bara på vårt eget beteende i tips/Lidl/vad har jag köpt-trådarna) (säger jag som strax ska posta mitt senaste traderainköp)

• Laddar…
  6. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 5 100 inlägg
    Prata för dig själv ;)

7. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 171 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Är ju det jag gör.
    Eller kanske Pratar till mig själv ;)

8. Lime113
    Medlem · Västra Götaland · 1 286 inlägg

Lime113

Medlem
  9. Ola C

Ola C

Youtubesnickare
    Utan anhåll varken i fronten eller sidorna skulle jag knappt kalla det där en dominojigg men visst, ganska fiffig pryl för höjdinställning.

• Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.