Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte sätta upp nytt innertak med spottar mm. Vid öppningen innertaket fann jag detta härliga utrymme där jag kan sätta alla boxar med dimrar mm och nya kopplingsdosor. Har lärt mig att alla kopplingspunkter ska vara åtkomlige, ej inbyggda.
Om jag bygger in alla dosor/lådor i detta utrymme och försluter det med en stor lucka, är det OK? Jag tänkte på en lucka med gångjärn, eller en lucka som sitter med magnetplattor.
Märkning är självklar.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
I princip, ja.
Men vi ser ju ingen dosa på bilden, bara diverse rör, en del av dem är rir vattenledningar.
Men vi ser ju ingen dosa på bilden, bara diverse rör, en del av dem är rir vattenledningar.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Men man skall då tänka på att kopplingar skall vara kapslade inne i utrymmet då, alltså inga lösa enkelioslerade trådar utanför dosor. Din lucka är inte en del av en eldosa.
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt. Jag vill inte ha lösa ledare i detta utrymme. Men jag behöver utöka ledningar, förgrena samt installera drivdon. Här finns plats, allt kommer att vara i sina dosor och lådor.
Frågan är om kravet på åtkomlighet är uppfyllt om jag sätter en öppningsbar skiva framför det hela?
Frågan är om kravet på åtkomlighet är uppfyllt om jag sätter en öppningsbar skiva framför det hela?
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Klicka här för att svara