Hej som titeln lyder så passar inte våra nya handtag till Bauhaus standard dörr. Handtagen är köpta på en svensk hemsida så vi trodde att det skulle vara en standard men visserligen var det inte så. Problemet är att på det låshuset som sitter i dörren (vanligt 2014 låshus som kom med dörren) så går fäste hålen tvärs över och på handtagen går dessa i mitten eller så har man möjlighet att skruva fast handtagen med mini skruvar. Men detta går inte heller då hålet i dörren är större och skruven har inget att bita i. Se bifogade bilder.
Har ni några tips eller ideer? Har någon varit med om samma? Finns där någon annan typ av låshus som vi kan köpa?
Google var inte så hjälpsam så jag tackar för all hjälp jag kan ta vara på här!
Har ni några tips eller ideer? Har någon varit med om samma? Finns där någon annan typ av låshus som vi kan köpa?
Google var inte så hjälpsam så jag tackar för all hjälp jag kan ta vara på här!
Produkter som diskuteras: "låshus 2014"
Låshus 2014 Assa
För inner- och toalettdörrar
399 kr inkl moms
Läs mer
Det enklaste är att köpa ett annat trycke.
När det är returfjäder i trycket så kan du inte vrida rosetten så det passar, trycken med retufjäder ställer till det i innerdörrar med låshus 2014, 2016 och likvärdiga låshus då hålbilden skiljer mot modullåshus, då är det bättre med en extern returfjäder om returfjäder är önskvärt.
Jag känner inte till trycket i bild och tycker inte det ser ut som att det följer den hålbild som används i Sverige.
När det är returfjäder i trycket så kan du inte vrida rosetten så det passar, trycken med retufjäder ställer till det i innerdörrar med låshus 2014, 2016 och likvärdiga låshus då hålbilden skiljer mot modullåshus, då är det bättre med en extern returfjäder om returfjäder är önskvärt.
Jag känner inte till trycket i bild och tycker inte det ser ut som att det följer den hålbild som används i Sverige.
Tack för svaret!1 123abc skrev:Det enklaste är att köpa ett annat trycke.
Bara som en komplettering till tråden så har låshus 2020 standard hålbild.
Låshus 2020 med normal hålbild för trycke.
Låshus 2014 med omvänd hålbild för trycke.
Låshus 2020 med normal hålbild för trycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låshus 2014 med omvänd hålbild för trycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Byta köksfläkt - Hålet för röret passar ej
Kök -
Hittar inget dörrhandtag som passar
Fönster & Dörrar -
Blandare, vattenkoppling till diskmaskin passar ej.
Vatten & Avlopp -
Ansluta nippel till avloppslang tvättmaskin, passar ej
Vatten & Avlopp -
Metabo KS 55 FS & Metabo FS 160 passar ej ihop
Verktyg, Maskiner & Fordon