Jag har ett Husqvarna kylskåp som har börjat krångla lite senaste tiden.
Dörren stänger inte längre även om jag trycker. Den sugs inte fast som tidigare. Ovanpå detta är plastdelen med pedalen trasig så det går inte att trycka in dörren.
Suget som håller dörren finns inte utan den öppnas väldigt lätt. Kylen fungerar perfekt annars utan problem trots nästan 20 år på nacken.
Är det någon reservdel som behöver inhandlas eller går det att åtgärda på något sätt?
Den trasiga pedalen måste också inhandlas antar jag.
Någon som har en lösning och tips var man kan hitta reservdelarna?
Tack på förhand
Dörren stänger inte längre även om jag trycker. Den sugs inte fast som tidigare. Ovanpå detta är plastdelen med pedalen trasig så det går inte att trycka in dörren.
Suget som håller dörren finns inte utan den öppnas väldigt lätt. Kylen fungerar perfekt annars utan problem trots nästan 20 år på nacken.
Är det någon reservdel som behöver inhandlas eller går det att åtgärda på något sätt?
Tack på förhand
Renoverare
· Uppsala
· 1 969 inlägg
Vi hade ett kylskåp i förra huset, faktiskt också en Husqvarna i samma ålder ungefär, där det undre fästet för dörren var lite intryckt. Då stänger inte dörren ordentligt. Demontera dörren och kolla hur det ser ut där den undre sprinten går in. Jag löste det genom att lägga en metallbricka modell större med rätt hålbild mellan dörr och fäste.
lyft dörren lite och se om det blir någnon skillnad för då kan det vara det nedre gångjänsfästet på dörrenB Blackkatten skrev:Jag har ett Husqvarna kylskåp som har börjat krångla lite senaste tiden.
Tack på förhand
annars justeras detta genom att höja eller sänka fötterna i framkant
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bör vattenledningarna dras för frikyla till fläktkonvektorerna?
Värmepumpar -
Hur få suget i kylskåpsdörren tillbaka?
Vitvaror -
Problem med dörren till en Elektrolux kyl (bifogar video och bilder)
Vitvaror -
Dörren till gram kylskåp stänger inte
Vitvaror -
Hur hänger man om kylskåpsdörren till Aeg RCB83724MX
Vitvaror