Jag har ett Husqvarna kylskåp som har börjat krångla lite senaste tiden.

Dörren stänger inte längre även om jag trycker. Den sugs inte fast som tidigare. Ovanpå detta är plastdelen med pedalen trasig så det går inte att trycka in dörren.
Suget som håller dörren finns inte utan den öppnas väldigt lätt. Kylen fungerar perfekt annars utan problem trots nästan 20 år på nacken.
Är det någon reservdel som behöver inhandlas eller går det att åtgärda på något sätt?
Den trasiga pedalen måste också inhandlas antar jag.
Någon som har en lösning och tips var man kan hitta reservdelarna?

Tack på förhand

• Etikett med modell- och produktinformation för ett Husqvarna kylskåp, inklusive modellnummer QR2219FX och serienummer 52907221.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi hade ett kylskåp i förra huset, faktiskt också en Husqvarna i samma ålder ungefär, där det undre fästet för dörren var lite intryckt. Då stänger inte dörren ordentligt. Demontera dörren och kolla hur det ser ut där den undre sprinten går in. Jag löste det genom att lägga en metallbricka modell större med rätt hålbild mellan dörr och fäste.

B Blackkatten skrev:
Jag har ett Husqvarna kylskåp som har börjat krångla lite senaste tiden.

Dörren stänger inte längre även om jag trycker. Den sugs inte fast som tidigare. Ovanpå detta är plastdelen med pedalen trasig så det går inte att trycka in dörren.
Suget som håller dörren finns inte utan den öppnas väldigt lätt. Kylen fungerar perfekt annars utan problem trots nästan 20 år på nacken.
Är det någon reservdel som behöver inhandlas eller går det att åtgärda på något sätt?
Den trasiga pedalen måste också inhandlas antar jag.
Någon som har en lösning och tips var man kan hitta reservdelarna?

Tack på förhand
lyft dörren lite och se om det blir någnon skillnad för då kan det vara det nedre gångjänsfästet på dörren
annars justeras detta genom att höja eller sänka fötterna i framkant

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.