Hej. Har nyligen målat lägenheten i ny kulör och har funderat över att måla in dörrkarm samt dörr i väggkulören.

Någon annan som har gjort det?

Hur blir resultatet?

• Vit dörr och dörrkarm i en nymålad ljusgrå vägg; fundering på att måla dörr och karm samma färg som väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Användare_38274 skrev:
Hej. Har nyligen målat lägenheten i ny kulör och har funderat över att måla in dörrkarm samt dörr i väggkulören. Någon annan som har gjort det?
Ja. Troligen. För att inte säga alldeles säkert.
A Användare_38274 skrev:
Hur blir resultatet?
Det blir enhetligt intryck. Den målade dörren liksom försvinner.
Som konsekvens kommer den träfärgade entrédörren att ta större plats i det totala intrycket i rummet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ganlet
Blir kanon, inget att tveka på! Har åtminstone provat på att ta golv- och taklister, garderober och element i samma kulör som väggarna i olika rum. Blir enligt mig en enhetlig exklusiv känsla med rätt kulörer och inredning.

De enda klurigare insikterna jag kan skicka med är att det kan kännas lite missmatch om man inte har samma system i hela boendet, och gärna matt färg på snickerier så de smälter in istället för att sticka ut.

Just nu räknas det som exklusivt/snyggt men för mig blir det lite fritidsgård/replokal. ” Får vi måla om? Okej men det för dyrt med flera färger så ni får måla allt i samma kulör element, vägg, foder och lampknappar (de va för dyrt/svårt att maskera). Själv tycker jag matchande kulörer är snyggare (alltså inte vitt)

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.