Byggahus.se

Dölja ytterdörr

1. A
    Medlem Nivå 1
    Vi har köpt ett hus med enligt mig på tok för många ytterdörrar. Jag tycker att det känns obehagligt med så många ytterdörrar och hade velat dölja en dörr som är ut mot en stor parkering (denna dörr kommer alltid vara låst och ej användas).
    Är det någon som har tips på hur man hade kunnat dölja denna dörr? Dvs. utan att ta bort den :)

2. Schwen92
    Renoverare · Nivå 6
  3. Hep
    Garagebyggare · Nivå 7
    Jag har ingen bra lösning som inte är ungefär lika omfattande som att ta bort dörren, men jag måste få fråga. Hur många är "på tok för många" ytterdörrar på ett hus?

4. Exostor
    Renoverare · Nivå 7
    Du kan ju alltid stänga och låsa dörren, och sen ta bort dörrhandtaget och sätta ett täcklock över hålet.
    https://www.biltema.se/bygg/las/las...VIojOf2_YmZljYOaARalwC01uHa8TPwwaAieqEALw_wcB

Det döljer inte dörren, men gör det ganska uppenbart att man inte använder den dörren och gör att man inte kan låsa upp och öppna den enkelt.

5. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Beror på hur fasaden ser ut...
    Är de panel så går det att bygga för, med lite finurlighet så kan den tom. bli en nödutgång som bara kan öppnas innifrån

6. elle10
    Medlem Nivå 1
    Beror som sagt på fasaden och vad du själv vill. Mer info tack.

• Laddar…
  7. total
    Verktygstokig Nivå 5
    lägg upp en bild!

8. M
    Medlem · Nivå 5
    Vill du dölja insidan, utsidan, eller både och.

9. K
    Medlem · Nivå 8
    Är det fönster i dörren som du vill ha in ljus genom? Annars kan du ju såga till en plywoodskiva och skruva fast i karmen på insidan, sen på med en snygg tapet. Stor tavla eller liten fondvägg.

10. Staffan_V
    Hobbysnickare Nivå 2
    Enklast är nog bara att måla dörren i samma färg som fasaden.

11. D
    Medlem · Nivå 8
    plantera en buske

• Laddar…