Jag gick emot ”allas” rekommendationer och struntade i det. Efter 20 år har det fortfarande inte kommit upp något…N NathalieH skrev:
Så fort ljuset försvinner så dör gräset. Jag har lagt trall utan att ta bort gräset. Det har dött undertill. Det jag funderar på är om det kan vara bra att lägga något för att förhindra markfukten isåfall?
Om du har åkerfräken på tomten så växer den upp genom trallen, övriga gräs/växter gör det inte.
Markduk. Jag la markduk under min ena trall men ej under den andra. Under den utan markduk kan det ibland komma något rotskott från grannens träd.N NathalieH skrev:
N newbee skrev:A Abies koreana skrev:N newbee skrev:Då kanske det är vettigt att lägga markduk redan nu i höst ändå? Eller räcker det att lägga det i samband med att trallen läggs?N newbee skrev:
Du bör ju konstatera först att det är åkerfräken på tomten, finns den där så är det inte enbart några få plantor utan det finns mängder av den.
Om det inte växer åkerfräken på tomten så är det onödigt med markduk.
Om det inte växer åkerfräken på tomten så är det onödigt med markduk.
Lägg markduk nu eller i vår. Kommer inte göra någon skillnad.
Har ni mycket mördarsniglar på tomten så hade jag inte lagt ut markduk nu, för det blir ett förträffligt ställe för dem att övervintra och lägga ägg på.
Har ni mycket mördarsniglar på tomten så hade jag inte lagt ut markduk nu, för det blir ett förträffligt ställe för dem att övervintra och lägga ägg på.
Husägare
· Södermanland
· 39 inlägg
Jag lade markduk under mina båda trädäck och det är ju ingen kostnad att köpa in det heller.