Inte all
B Bröstmjölk skrev:
Garanterat död i morgon.
Inte alls garanterat. Föräldrarna sitter ofta uppe i någon lyktstolpe och spanar. Är det lätt, flyger det likt Stukaplan över huvudet på angriparen. Annars inte. Fåglar överlag är väldigt pragmatiska.

• Gilla
  • Älska
FreQa och 2 till
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Inte all

Inte alls garanterat. Föräldrarna sitter ofta uppe i någon lyktstolpe och spanar. Är det lätt, flyger det likt Stukaplan över huvudet på angriparen. Annars inte. Fåglar överlag är väldigt pragmatiska.
Tack för ditt svar! Nån som är positiv
i allafall, men vad menar du med: är det lätt?

K
B Bröstmjölk skrev:
Garanterat död i morgon.
Vet att fiskmåsar inte är de mest populära fåglarna men att önska livet ur en lite unge är väl onödigt!

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
uuu och 2 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Tack för ditt svar! Nån som är positiv
i allafall, men vad menar du med: är det lätt?
Lätt för måsen att skrämma bort hotet. Dvs. bara några människor.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Det finns säkert någon som kan allt om måsars beteende här men min enkla spaning är att de verkar ha den här fria barnuppfostran som strategi. De häckar väl där tillgången på föda är god och litar på att de kan skrämma bort de flesta hot. Jag tror att de lyckas rätt väl för det mesta. En sjukhusparkering kan nog funka rätt bra för dem.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Överlag gillar de stora öppna platser med god utsikt åt alla håll. Själv tycker jag att det är en usel strategi eftersom vilken random (slumpmässig😁) räv som råkar traska förbi kan glufsa i sig en hel dagisklass i ett nafs.

K
B Bröstmjölk skrev:
Garanterat död i morgon.
Nä du, den var där idag också!! 👍
Hann inte fota för jag var försenad

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Det är inte särskilt ovanligt att fågelungar lämnar boet innan de har en fullt utvecklad flygförmåga. De är sällan övergivna och föräldrarna finns i närheten, håller uppsikt och matar dem.

Rör aldrig ensamma fågelungar om de nu inte råkar befinna sig mitt på en farlig väg. Föräldrarna vet vad de gör, däremot inte alla människor.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Någon som vet vad för sorts bi detta är?
Murarbin? Bor i isoleringen bakom min mexistens fasad.

Ett bi med randig kropp sitter på ett rutigt tyg, oklart om det är ett murarbi, som frågeställaren undrar om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//AA

Nästan, det är ljus jordhumla (smalare gul krage i nacken).

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Tack för svar.

//AA

Besökare, som propsar på att få mera havregryn.
Ankor vid en sjö betar på gräsmattan nära en brygga med båt i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Hade hoppats att den skulle hålla sig i trädgården. Nu fick jag jaga den i källaren.
e97b9a2809ed473ae49caf6d1a706bd8.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Hade hoppats att den skulle hålla sig i trädgården. Nu fick jag jaga den i källaren.
[bild]
Vi får plocka ut paddor ur huset var och varannan dag om det är varmt. Förvånansvärt många har hittat ända in i duschen. Vi har ett stort trädäck framför de dörrar som står öppna och jag tycker att det borde vara obehagligt för dem att ta sig fram över stora öppna ytor. Men jag gissar att de dras mot ljuset eftersom insekter dras mot ljus?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.