Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl

12k läst  133 svar

1. A
    Medlem · Nivå 14
  2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Men vildsvinet är väl en invasiv art?
    Sådana skall vi väl inte ha, liksom vi inte vill ha mårdhundar och signalkräftor.
    Och vildsvinen är ena hejare på att förstöra betesmark och odlingsfält.

3. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13
    Vad har det med saken att göra!
    Ämnet är "Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl", och i trädgården var de.

Kan meddela att de skrämde vettet ur mig igår när jag gick ut sent och det var becksvart. Precis intill mig hörde jag två vrååål och ett skrik. Sedan skakade marken när vi galopperade iväg åt varsitt håll. Och jag som trodde att grisar sa "Nöff nöff".

• Laddar…
  4. A
    Medlem · Nivå 14
  5. P
    Medlem · Nivå 11
    • Laddar…
  6. Lill72
    Medlem Nivå 6
    • Laddar…
  7. harry73
    Allvetare · Nivå 22
  8. P
    Medlem · Nivå 11
    • Laddar…
  9. Isakare
    Medlem · Nivå 12
    • Laddar…
  10. Snigla
    Allvetare Nivå 23
    Gör hon säkert, men inte nödvändigtvis där ni tror.. :) han vill ju att ni tittat åt ett annat håll..

Vi har ett ruvande par härhemma varje år...tuppen är här året om, men flickvännen är oftast här bara på vår/sommar. De är så goa när han guidar henne på ”ättur” på kvällarna.. han puffar upp sig, kacklar och ser till att hon i lugn och ro får äta det hon vill ha.

Sedan verkar de gå tillbaka till redet, hon stannar där och han patrullerar hela vår gård :)

11. Isakare
    Medlem · Nivå 12
    Jag har bara bott här ett år, tuppen har varit här hela tiden, men över ett större område tidigare, nu är han nästan fixerad runt buskaget och går sällan längre än på bilden. Nån höna har jag aldrig sett.

12. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Thor klipper gräset här hemma, åtminstone inom sina egna domäner.
    Glädjeskutt emellan varven
    Kolla hela filmen
    Logga in för att se filmer.

Logga in för att se filmer.

Redigerat 12 maj 23:19
  13. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13
    • Laddar…
  14. E
    Medlem · Nivå 10
    Men så söta :love:

15. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 11
    Dvärgkoschin! Har samma hemma och man lär sig att det är svårt att ha "fina" planteringar med dessa små jordfräsar...
    Synd man inte kan träna dom till att picka ihjäl mördarsniglar och rycka maskrosor...

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: