Byggahus.se

Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl

18k läst  204 svar

1. A
    Medlem · Nivå 15
    Det var inte saft, det var en öppnad Norrlands guld :D

2. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13
    Getingar som bits? Nä. Det måste du drömt. Byt genast leverantör till ditt röka!

• Laddar…
  3. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jo du, det finns visst!
    Getingar bygger ju bon, gissa av vad!
    För det mesta växtdelar som de tuggar loss och blandar med saliv.
    Men en gång i min ungdom satte sig en geting på läppen, och jag var livrädd att irritera den, för jag trodde att den skulle sticka då.
    Så getingen satt en stund och bet och tuggade på min underläpp,
    innan den drog iväg för att fortsätta Bygga Hus ( :) )
    Den tog bara av läppens yttersta hudlager, så skadan på min läpp var liten, men nog bet den alltid!

4. H
    Verktygstokig · Nivå 9
  5. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    9390B1ED-B823-4B2D-BBB9-E558FC80BC9A.jpeg

Detta är en av våra två stammisar, finns två albinos här i området, de flesta andra är gråbruna.

Knackade nyss på dörren och där stod en viltvårdare som bor i området och har uppdrag åt kommunen. Han frågar om vi upplever några problem med kaninerna som är på vår tomt. Men jag svarade att vi tycker det är charmigt med dessa som springer omkring här i området.
    Denna åsikt delar dock inte de några generationerna äldre grannarna, har jag hört...

Redigerat 10 jun 21:14
  6. yonna
    Medlem · Nivå 14
  7. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    • Laddar…
  8. yonna
    Medlem · Nivå 14
    Svarar mig själv: på hundpromenaden ikväll längs kohagar, betesfält och åkrar såg jag bara tistelfjärilar 'en masse' - inga vanliga fjärilar.

9. A
    Medlem · Nivå 15
  10. Cheesen
    Nybyggare · Nivå 9
  11. T
    Besserwisser · Nivå 8
    Vi har sedan något år fått regelbundna påhälsningar av stora getingar som ser precis ut som bålgetingar. Det enda som avviker är storleken! Denna flicksnärta som jag fotade i dag mäter 40mm från nos till gadd, och det har tidigare besökare också gjort. Bålgetingar ska bli max 35mm om de är drottningar. Är det någon som matar dem med anabola? Är det en annan geting?

12. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Det är en bålgeting.
    Trevliga djur om de håller sig utomhus och inte bygger bo alldeles intill huset

13. A
    Medlem · Nivå 15
  14. P
    Medlem · Nivå 11
    • Laddar…
  15. Lill72
    Medlem Nivå 8
    • Laddar…