Byggahus.se

Diskmaskin RENLIG DWH B00

11k läst  2 svar

1. C
    Medlem Nivå 1
    Integrerad Diskmaskin RENLIG DWH B00:
    1. Hur är det med ljudnivån? Vet att det är 48dB men har någon erfarenhet av den i praktiken, det finns ju diskmaskiner med lägre ljudnivå men då är det ju inte lika lätt att integrera med ett IKEA-kök.
    2. Diskar den rent och är den bra planerad med sin inredning?

Redigerat 9 maj 2008 00:20
  2. C
    Medlem Nivå 1
    Jag har haft denna maskin i ca 1 månad. Jag är nöjd och upplever den som tyst. Man kan utan problem befinna sig köket under diskning och hålla normal samtalston.
    En nackdel med de helintegrerade diskmaskinerna är att man inte kan se återstående tid av diskningen, då det inte finns någon synlig display eller indikator.
    Det är väl dock inget problem att integrera diskmaskiner från andra märken i ett IKEA-kök?

3. L
    Medlem Nivå 1
    Jag har haft min diskmaskin en kortare tid och är relativt nöjd med ljudnivån. Det är absolut inte så att den knappt härs, men det är absolut inte irreterande högt heller. Det går alldeles utmärkt att vara i köket när den är igång. När den är färdig piper den till.

Jag har inte testat med grovt nersmutsad och intorkad disk men "normal" disk blir ren. Riktigt stora tallrikar går in genom att man höjer överkorgen (väldigt lätt) och sedan sätter in dem i mitten och lutar bakåt eller hur man nu ska förklara. Det var viktigt gå jag har en del ovanligt stora tallrikar modell pizzastorlek. Överkorgen fungarar helt ok även om jag hade kunnat tänka mig lite fler pinnar för glas istället för breda plasthållare.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka