Är nu fullt uppe i planeringen av vårt nya kök.

I en ritning kommer diskmaskinen hamna där vi idag har skåpet för hon, och då även vatten och avlopp.
Lite bilder
djup på avloppsanslutning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

höjd avloppsanslutning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den första bilden är lite missvisande, avloppet slutat ca 14cm från väggen.

En plan jag hade va att flytta ut hela bänkraden 10cm och använda en 70 djup bänkskiva.
Frågan är, går det då att montera en integrerad diskmaskin framför detta avlopp?
Hon är planerad att hamna bredvid diskmaskinen.

/D

@admin
Jag fick meddelande om att sidan inte kunde laddas när jag klickade posta. Ändå så skapades två trådar.

Du får dra avloppet och vattnet i sidled så att du får upp det under hon i diskbänken, kan du flytta ut bänken 10 cm så är det inga problem

ja du får ju flytta både vattnet och avlopp jag hade ju inte gjort detta själv om jag inte vet vad man gör det är ju bailande du måste göra då det ser ut som betong.. Kanske inte så smart och sätta en diskmaskin framför rören vad gör du när det läcker ??

Tänk på att ifall en diskmaskin kommer för långt in under diskbänken så kommer varm ånga upp i trät varje gång diskmaskinen är klar. Om du nu har trä. Eller ska ha.

Sedan som systemfel säger sätter man aldrig diskmaskinen framför kopplingarna på tappvattnet. De ska vara åtkomliga. Flytta diskmaskinen åt någon sida. Bygg aldrig in kopplingar på tappvatten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.