Byggahus.se

Diskho till utomhuskök

1. A
    Medlem · Uppsala · 1 603 inlägg

Alko

Medlem
    Är på gång att gjuta bänkskiva med infälld diskho till utomhuskök. Sommarvatten och avlopp till enkel stenkista.

Storlek typ 400x400.

Undrar mest om det är nåt särskilt man bör tänka på.

Finns det nån standard när det gäller innermått, eller en vanlig storlek kring 400x400 ? Så man slipper gjuta om bänken om man skulle behöva byta av nån anledning.

Plastkopplingen nertill, fixar den kalla minusgrader även om man givetvis tömmer ev vatten inför vintern? Går denna del att ersätta vid behov på bättre modeller?

Tacksam för svar

(typ en sån tänker vi oss)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20170813_094014.png

2. P
    Medlem · Stockholm · 300 inlägg

PerOF

Medlem
    Hej Alko! Allra enklast är kanske att skaffa en diskho först och gjuta in den sen. Då har då har du måttena givna. Om det ska vara utekök behövs det nog modell kraftigare typ ifö eller vad dom heter. Dom har en plåttjocklek på 1, 5 mm . Decosteel kanske också funkar och jag tror dom har 1 mm. Klenare modeller kanske blir buckliga och repiga och är säkrast att undvika. Det ska ju också tåla att man skruvar i bottenventilen ordentligt. Mvh, PerOF

• Laddar…
  3. A
    Medlem · Uppsala · 1 603 inlägg

Alko

Medlem
    Tack för svar, jo, tänkte lägga den upp o ner i formen när jag gjuter. Ska absolut kolla på grövre plåt, de jag hade hittat ligger bara på 0,8mm..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.