P
Alltså direkt elektrolyserat vatten, som bildar vätgas. Leds in i förbränningen via luftintaget, tror jag. En vätgasfunktion som förbränner vätgasen direkt efterhand som motorn är igång, och elen levereras till aluminiumplåtarna i behållaren med vatten. Där elektrolys sker.

Det massor av videor på det på nätet. Viss kan du köra en motor på gasblandningen. Men du kommer att förlora mycket mer än du vinner på det. Generatorn har en på typ 50% och elektrolysen sannolikt klart under det. Motorn kanske 30%. Så du tappar minst 90% av energin varje varv den går.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Det är väl ett av alla försök att bygga en evighetsmaskin. De flesta brukar acceptera att det är omöjligt.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Det finns ju någon som påstår att han lyckats. När han dog är alla anhängare övertygade om att han dödades av oljeindustrin.
De har ”nästan” lyckats med hjälp av han patent….

För att vara tydlig. Det funkar INTE.

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Det massor av videor på det på nätet. Viss kan du köra en motor på gasblandningen. Men du kommer att förlora mycket mer än du vinner på det. Generatorn har en på typ 50% och elektrolysen sannolikt klart under det. Motorn kanske 30%. Så du tappar minst 90% av energin varje varv den går.
Nä, tror vi missförstår varandra nu. Vätgasen ska komplettera vanligt bränsle bensin eller diesel, i detta jag menar.

Förväntat resultat är ökad motorkraft, renare förbränning och 20-30% lägre ordinarie bränsle.

Ja, det kan du ju förvänta dig….

P
D Daniel 109 skrev:
Det finns ju någon som påstår att han lyckats. När han dog är alla anhängare övertygade om att han dödades av oljeindustrin.
[media]De har ”nästan” lyckats med hjälp av han patent….

För att vara tydlig. Det funkar INTE.
En mc fantast i Nya Zeeland presenterade nåt intressant några år sen nu. Han hade några special tändstift, finns på marknaden i USA mfl. Sen gjorde han nåt, han ville hålla lite hemligt…vill väl kunna tjäna något på det?

Varjefall kan man lista ut att ha modifierade vattnet. Jag antar han elektrolyserade det lite grann. Kanske nåt lite bikarbonat i oxå.
Sen körde han bågen. Det var ett inslag från national televisionen NZ.

• Haha
fsn
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Förväntat resultat är ökad motorkraft, renare förbränning och 20-30% lägre ordinarie bränsle.
Jag förstod det. Men den som förväntar sig ett sådant resultat kommer att bli besviken. Det är här man kan reflektera över orsaken till att inga biltillverkare använder tekniken om den ger det resultatet.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Ja, det kan du ju förvänta dig….

? O du pysslar med….?

• Gilla
nino
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
En mc fantast i Nya Zeeland presenterade nåt intressant några år sen nu. Han hade några special tändstift, finns på marknaden i USA mfl. Sen gjorde han nåt, han ville hålla lite hemligt…vill väl kunna tjäna något på det?

Varjefall kan man lista ut att ha modifierade vattnet. Jag antar han elektrolyserade det lite grann. Kanske nåt lite bikarbonat i oxå.
Sen körde han bågen. Det var ett inslag från national televisionen NZ.
Eller också bluffade han bara. Varken den första eller sista i så fall. Den här Italienaren med kall fusion är ett annat exempel.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Eller också bluffade han bara. Varken den första eller sista i så fall. Den här Italienaren med kall fusion är ett annat exempel.
Har int tid med sånt här mer. Hejdå!

finns tester av såna på youtube, bara skit:rofl:

A
vad är detta?
Hade varit intressant att få läsa lite mer om detta och vilka tankar som fanns..
Men men... :thinking:

P
Maskintok skrev:
vad är detta?
Hade varit intressant att få läsa lite mer om detta och vilka tankar som fanns..
Men men... :thinking:
Ja, jag ville anknyta med personer som hade erfarenheten med konceptet. Ingalunda nån hemlighet är det.

Ett av den bästa ”reklamen” för att pröva, var en polisstation i norra USA i ett litet samhälle. Eftersom samhället oxå betalar sina snutar budgeten, var den minskade bränsleåtgången populär. Snutstationen menade dom även fick bättre motoreffekt, längre livslängd på motorerna med ökad förbränning.

Dom sa ca25% av bränslekostnaderna i budgeten frilades.

A
P Psykoppout skrev:
Ja, jag ville anknyta med personer som hade erfarenheten med konceptet. Ingalunda nån hemlighet är det.

Ett av den bästa ”reklamen” för att pröva, var en polisstation i norra USA i ett litet samhälle. Eftersom samhället oxå betalar sina snutar budgeten, var den minskade bränsleåtgången populär. Snutstationen menade dom även fick bättre motoreffekt, längre livslängd på motorerna med ökad förbränning.

Dom sa ca25% av bränslekostnaderna i budgeten frilades.
Låter lite för bra men vi kör på det..
Vad skulle alltså ha ändrats i motorn för denna typ av drivmedel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.