11 946 läst ·
142 svar
12k läst
142 svar
Direkttillverkad vätgas kopplad i vanliga bensin och dieselfordon. Någon som har den erfarenheten?
Alltså direkt elektrolyserat vatten, som bildar vätgas. Leds in i förbränningen via luftintaget, tror jag. En vätgasfunktion som förbränner vätgasen direkt efterhand som motorn är igång, och elen levereras till aluminiumplåtarna i behållaren med vatten. Där elektrolys sker.
Det massor av videor på det på nätet. Viss kan du köra en motor på gasblandningen. Men du kommer att förlora mycket mer än du vinner på det. Generatorn har en på typ 50% och elektrolysen sannolikt klart under det. Motorn kanske 30%. Så du tappar minst 90% av energin varje varv den går.
Det finns ju någon som påstår att han lyckats. När han dog är alla anhängare övertygade om att han dödades av oljeindustrin.
De har ”nästan” lyckats med hjälp av han patent….
För att vara tydlig. Det funkar INTE.
För att vara tydlig. Det funkar INTE.
Nä, tror vi missförstår varandra nu. Vätgasen ska komplettera vanligt bränsle bensin eller diesel, i detta jag menar.D Daniel 109 skrev:
Förväntat resultat är ökad motorkraft, renare förbränning och 20-30% lägre ordinarie bränsle.
Ja, det kan du ju förvänta dig….
En mc fantast i Nya Zeeland presenterade nåt intressant några år sen nu. Han hade några special tändstift, finns på marknaden i USA mfl. Sen gjorde han nåt, han ville hålla lite hemligt…vill väl kunna tjäna något på det?D Daniel 109 skrev:
Varjefall kan man lista ut att ha modifierade vattnet. Jag antar han elektrolyserade det lite grann. Kanske nåt lite bikarbonat i oxå.
Sen körde han bågen. Det var ett inslag från national televisionen NZ.
Jag förstod det. Men den som förväntar sig ett sådant resultat kommer att bli besviken. Det är här man kan reflektera över orsaken till att inga biltillverkare använder tekniken om den ger det resultatet.P Psykoppout skrev:
Eller också bluffade han bara. Varken den första eller sista i så fall. Den här Italienaren med kall fusion är ett annat exempel.P Psykoppout skrev:En mc fantast i Nya Zeeland presenterade nåt intressant några år sen nu. Han hade några special tändstift, finns på marknaden i USA mfl. Sen gjorde han nåt, han ville hålla lite hemligt…vill väl kunna tjäna något på det?
Varjefall kan man lista ut att ha modifierade vattnet. Jag antar han elektrolyserade det lite grann. Kanske nåt lite bikarbonat i oxå.
Sen körde han bågen. Det var ett inslag från national televisionen NZ.
Ja, jag ville anknyta med personer som hade erfarenheten med konceptet. Ingalunda nån hemlighet är det.Maskintok skrev:
Ett av den bästa ”reklamen” för att pröva, var en polisstation i norra USA i ett litet samhälle. Eftersom samhället oxå betalar sina snutar budgeten, var den minskade bränsleåtgången populär. Snutstationen menade dom även fick bättre motoreffekt, längre livslängd på motorerna med ökad förbränning.
Dom sa ca25% av bränslekostnaderna i budgeten frilades.
Låter lite för bra men vi kör på det..P Psykoppout skrev:Ja, jag ville anknyta med personer som hade erfarenheten med konceptet. Ingalunda nån hemlighet är det.
Ett av den bästa ”reklamen” för att pröva, var en polisstation i norra USA i ett litet samhälle. Eftersom samhället oxå betalar sina snutar budgeten, var den minskade bränsleåtgången populär. Snutstationen menade dom även fick bättre motoreffekt, längre livslängd på motorerna med ökad förbränning.
Dom sa ca25% av bränslekostnaderna i budgeten frilades.
Vad skulle alltså ha ändrats i motorn för denna typ av drivmedel?