Din drömverkstad, hur ser den ut?

8k läst  64 svar

1. D
    Verktygstokig Nivå 2
    Vad knepigt det blir. Kanske ska bygga oisolerat men med möjlighet att isolera nästa höst (har inte tiden att göra det nu)

2. D
    Medlem Nivå 9
    Alltid smart att bygga så man kan förbättra i framtiden även om det inte ligger i planerna nu.

pleqtiz och dostoro gillar
  3. jonmo
    Verktygstokig Nivå 14
    Mycket bra input i denna tråd. Dags att starta en projekttråd nu.

4. E
    Medlem Nivå 6
    Om det hade varit min verkstad/ateljé hade jag nog tänkt precis tvärt om. Istället för att ha fönsterna mot söder, vänd dom mot norr om du kan. På detta sätt så slipper du att få in direkt solljus i utrymmet. Detta tjänar flera syften, dels så slipper du att det blir en bastu mitt på dagen under sommaren. Och dels så får du ett vackert, mjukt och diffust ljus som lämpar sig bättre till mer design/konstnärliga aktiviteter. Vill du ha ett starkare och mer direkt ljus för det praktiska arbetet så går detta att lösa med punktbelysningen, eller en kraftigare allmänbelysning i form av ett antal lysrörsarmaturer i taket.

jonmo och p.lundgren gillar
  5. jonmo
    Verktygstokig Nivå 14
    Jag gillar hur du tänker, men det kommer bli svårt att få till rent estetiskt. Får klura vidare...

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: