Byggahus.se

Dimmer problem

1. S
    Medlem · 60 inlägg

StyvBoard

Medlem
    En Nexa CMR-101 som mottagare och en WT1 som sändare. Trixat med inställningar 1-4 för lägsta ljus, använder skalan med vit bakgrund då jag har 2 * 40 W glödlampor i armatur. Men det blir bara konstigt. Pulserar långsamt mellan fullt o lite ljus

2. S
    Medlem · 60 inlägg

StyvBoard

Medlem
    A va fan...ska man trycka en gång för puls och en gång där man vill den ska stanna? Får nog läsa manualen igen men de tyckte jag ju att jag gjort... Trodde man klickade en gång per 20% ökning eller minskning eller nåt. Går den att styra via Tellstick till en fast %? Nån som lyckats med det?

3. Demmpa
    Husägare · Kalmar · 11 735 inlägg

Demmpa

Husägare
    Nu har jag inte den dimmerpucken utan en annan dimmer (från nexa), men den kan man ställa fast procenttal, via appen Tellevent kan man dels ställa steglöst och dels fast 0, 5, 10, 50, 70 & 100%, via live.telldus.com kan man ställa 0, 25, 50, 75 & 100%, vid schemaläggning går det att ställa tidlöst. Har även för mig att det ska gå att skapa händelse som styrs av strömbrytare/fjärt/mm och då ställa styrkan steglöst (vid programmeringen) och då får fast steg.

• Laddar…
  4. S
    Medlem · 60 inlägg

StyvBoard

Medlem
    Lade till som en nexus puck, kollade bara bilderna :( i live.telldus, o de va ju fel. Så när jag väl editerat till korrekt device och lärt upp på nytt så funkar det ju utmärkt. 25, 50, 75 och 100% som du nämner ovan.

WT1 sändarens funktionalitet var väl inte riktigt vad jag hade förväntat mig och manualen är väl inte direkt glasklar på den punkten, men det funkar.

• Laddar…
  5. Daniel_St
    Medlem · 4 inlägg

Daniel_St

Medlem
    Har samma problem som du, men vad menar du är "korrekt device" i Telldus Live? Den ska ju funka ordentligt även om man inte har en Tellstick?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.