Byggahus.se

Dilemma ang läggriktning av laminat

1. N
    Medlem · 6 inlägg

nilsson_a

Medlem
    Vi har laminat i kök, hall och ska nu lägga i sovrummet. Det är alltså samma laminat som vi ska ha genomgående i kök-hall-sovrum utan några trösklar, dock med en list mellan.

I köket har vi lagt golvet i fönsterriktningen och fortsatt så ut i hallen. Men nu när vi ska lägga i sovrum blir ju detta "fel" eftersom ljusinsläppet är på andra ledden. Blir det dumt att byta läggriktning i sovrummet eller är det enda rätta att fortsätta som i kök och hall?

2. korsriddaren
    Medlem · Skåne · 217 inlägg

korsriddaren

Medlem

Re: Dilemma ang läggriktning av laminat

Som så många svarat i andra trådar så är det en smaksak. Mitt tips är dock att du lägger ett par brädor i sovrummet, närmast där det rummet ansluter till det som går över flera rum, och provar de olika riktningarna. Då ser du genast vad som ser mest naturligt ut hos just dig.

3. M
    Medlem · 185 inlägg

mikkat

Medlem

Personligen hade jag inte bytt riktning, utan strävat efter en helhet

/M

4. korsriddaren
    Medlem · Skåne · 217 inlägg

korsriddaren

Medlem

Tittade för skojs skull efter i min lägenhet, där jag bara lagt golv med hänsyn till ljusriktningen, och hallelulja, alla golven ligger i samma längdrikning, och det gör takpanelen i taken också...vilket flyt ;)

5. ¤ akila ¤
    Medlem · Jönköping · 715 inlägg

¤ akila ¤

Medlem

Håller fullständigt med mikkat!

6. L
    Medlem · 138 inlägg

lillajuni

Medlem

lägg i samma riktning.. hade sett knasigt ut att byta eftersom det är samma golv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.