Byggahus.se

Dewalt Kap/Ger 18V DCS365N, är det något att ha?

1. M
    Medlem · örebro · 159 inlägg

Mattsan33

Medlem
    Hej

Jag funderar på att köpa en kap/Gersåg och tänker att jag skulle vilja något som är:

- Inte så stor men jag vill kunna såga 45 mm tjocka regler i alla vinklar
    - Helst inte jättedyr (typ Festool)

Jag har sett att Dewalt har rea nu och börjat fundera på en:

https://www.proffsmagasinet.se/mask...MImpWwo6Cu6QIVkg8YCh2qfA6nEAQYASABEgLsT_D_BwE

Jag har redan 18V batterier till Dewalt skruvdragare och flera andra maskiner som jag är mycket nöjd med, frågan är om 18V räcker för att driva en kap-maskin. Dewalt har även kapmaskiner som går på 2x54V vilket är ganska mycket mer (men den har även större klinga).

Jag tror inte att jag kommer stå och kapa plank hela dagarna så jag är inte så orolig för att behöva ladda batteriet för ofta och eftersom jag har andra maskiner i samma serie känns det ok att köpa fler batterier.

Det vore ju smidigt med sladdlöst om det fungerar bra.

Är det någon som prövat?

En annan fråga på samma såg: Fungerar XPS såglinje systemet bra? Kollade nån yt video där det såg ut att ge en väldigt svag markering.

2. M
    Medlem · Kalmar · 257 inlägg

mackan_kal

Medlem
    Är också sugen på den, ska dra igång med altanen nu. Sen blir det bara småprojekt så därför känns det smidigt med batterisåg.
    Har dewalt i övrigt så 18v batterier finns det.

Någon som testat den och kan ge lite synpunkter, eller på 18v batterisågar i allmänhet?

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.