Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Dewalt 745 bordssåg, skevt inlägg?

1. A
    Medlem · Uppsala · 1 630 inlägg

Alko

Medlem
    Skulle plocka ur bordsinlägget till min Dewalt 745 idag för att ta bort en tunn träbit som trillade ner sist (inte fixat zero cleareance insert än...)
    Noterar då att inlägget är skevt, den smala sidan är högre än den breda. Det gör att hela inlägget fjädrar ordentligt när man ska låsa dem med låslåsskruven. Känns inte bra om den skulle hoppa upp under sågning. Minns inte att det var så när jag monterade sågen för 1,5 år sen. Det är ju metall, antagligen aluminium, hur kan det ens hända när den inte utsatts för nånting?

Får väl åka ner till Beijer med inlägget för att få det utbytt antagligen. Nån som sett nåt liknande?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20181117_094854.jpg

Redigerat 17 nov 2018 10:16
  2. S
    Medlem · Västra Götaland · 9 inlägg

senkomat

Medlem
    Jag köpte en dw745 för nån månad sedan och min insats är lika din. Blir inte jämn med bordet när den är monterad. Har dock inte brytt mig att klaga då jag inte använt det (gjort egna insatser). Borde kanske göra det...

3. A

Alko

Medlem
    Jag lämnade in min nu, tydligen exakt en dag innan ett år gått sen jag köpte, så kanske man kan få på garantin. Surt att få lämna in precis nu när jag beställt Incra v27 anhåll från fine-tools. Man skulle gjort sitt eget tidigare :rolleyes:

Redigerat 17 nov 2018 13:45
  4. A

Alko

Medlem
    Fick ut den nya från Beijer nu, vi tog en av de som satt på demomaskinerna. Noterade att den ena av dem också var skev som min, och enligt Dewalt blir de så med tiden eftersom de pressas mot dammskyddet som sitter under ena sidan. Tycker det verkar konstigt, men whatever, nu har jag en rak o fin iallafall, så jag kan tillverka mitt egna zero clearance insert :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.