3 600 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
DeWalt 18v batteri till äldre modell - hitta var?
Hej,
Har en uppsättning DeWalt maskiner där batterierna har blivit dåliga så de står och dammar tyvärr men behöver nya batterier till dem
Testade beställa från utlandet men de har väldigt dålig effekt och laddar ut snabbt samt att de inte fäster sig ordentligt utan ramlar av och om man tar i för att sätta dem på plats så får man inte av dem…
Såg att DeWalt hade en egen adapter som gör att man kan koppla på nya batterimodellen till dem men den hade mestadels dåliga recensioner så lät inte aktuellt där men om nån har testat och den funkar så hojta gärna!
Har en uppsättning DeWalt maskiner där batterierna har blivit dåliga så de står och dammar tyvärr men behöver nya batterier till dem
Testade beställa från utlandet men de har väldigt dålig effekt och laddar ut snabbt samt att de inte fäster sig ordentligt utan ramlar av och om man tar i för att sätta dem på plats så får man inte av dem…
Såg att DeWalt hade en egen adapter som gör att man kan koppla på nya batterimodellen till dem men den hade mestadels dåliga recensioner så lät inte aktuellt där men om nån har testat och den funkar så hojta gärna!
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Borde nog gå att hitta ersättare/kopior om du googlar. Batteriexperten har garanteratIlTotoRiina skrev:
Hej,
Manganbangan skrev:
Yes, som jag skrev så har jag testat att beställa kopior men de hade dålig effekt samt satt dåligt på maskinerna så därför undrar jag om nån hade en bättre lösning än det jag testade eller kanske en specifik modell som de kan rekommendera
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Borde finnas en massor av sådant ute i bodarna hos vanliga människor som de vill bli av medIlTotoRiina skrev:
H
Handyman 2.0
Bannad
· Västerbotten
· 21 inlägg
Handyman 2.0
Bannad
- Västerbotten
- 21 inlägg
Ja eftersom de inte tillverkas längre, av väldigt goda anledningar, är det enbart Pirat som finns. Att de är dåliga, har att göra med att dina maskiner är dåliga, iom att nuvarande teknik har kommit bra mkt längre. Nicad batterier har aldrig och kommer aldrig att vara särskilt bra till elverktyg.
Skulle inte orka bry mig om att köpa nya batterier till pissgamla dåliga maskiner.
Skulle inte orka bry mig om att köpa nya batterier till pissgamla dåliga maskiner.
Vi har kastat ut drivor med sådana på jobb. Ett par bra-att-ha-are har förstås plockat hem både maskiner och batterier men jag tror inte de blir gladare än du på de där grejorna. Så det går nog att hitta begagnat men risken är ju att de är lika dåliga som dina egna.
Möjligen skulle adapter kunna funka, har du nu många apparater och något nytt batteri är det väl bara att testa. Skulle väl tippa på att de gamla maskinerna är gjorda för mycket klenare batterier så de nya presterar nog bra, men man lär väl ändå tycka att de gamla maskinerna är hopplöst klena.
Möjligen skulle adapter kunna funka, har du nu många apparater och något nytt batteri är det väl bara att testa. Skulle väl tippa på att de gamla maskinerna är gjorda för mycket klenare batterier så de nya presterar nog bra, men man lär väl ändå tycka att de gamla maskinerna är hopplöst klena.
https://www.dewalt.com/product/dca1820/18v-20v-adapter bara att beställa 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dewalt 18v batteri 4ah med laddare Ängelholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bytes: Dewalt 18v 4Ah batterier mot 1.3-2Ah
Köpes, Hyres & Bytes -
Dewalt 20V Max verktyg + 18V XR batteri
Verktyg & Maskiner -
Uppdaterat och renoverat batteri... Dewalt 18v
Verktyg & Maskiner -