2 758 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Det här är Sveriges dyraste adresser
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
De mest exklusiva adresserna i Sverige har undersökts av Fastighetsbyrån med statistik från Svensk Mäklarstatistik.
Du kan läsa artikeln här: Det här är Sveriges dyraste adresser
Du kan läsa artikeln här: Det här är Sveriges dyraste adresser
Lustigt att Örnbogatan hamnade #1, verkar ligga mitt i smeten i Bromma med "relativt" små tomter och hus nära gatan, ej direkt mot vatten eller så.
Antar att gränsen 5 försäljningar under ett år spelar in. Behövs rätt många villor på en gata för försäljning av 5 hus på ett år. Vi är 100 villor i vår samfällighet och har nog legat på 5 försäljningar om året senaste åren.
Antar att gränsen 5 försäljningar under ett år spelar in. Behövs rätt många villor på en gata för försäljning av 5 hus på ett år. Vi är 100 villor i vår samfällighet och har nog legat på 5 försäljningar om året senaste åren.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Kan ju bero på att det senaste halvåret har sålts två hus som är kring 250 kvm stora.L LoTiX skrev:Lustigt att Örnbogatan hamnade #1, verkar ligga mitt i smeten i Bromma med "relativt" små tomter och hus nära gatan, ej direkt mot vatten eller så.
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids[]=503795
Husen, flesta funkis från 30talet, är stora med hel källare/garage, två våningar, vind, balkong och terrass och blandat med mindre, äldre träkåkar. Bergstomter (svåra för trädgårdsälskare). Jag är uppvuxen där - barnrikt med unga familjer och vi lekte främst på gatan och i de sparade små skogspartierna mellan gatorna. Vi bodde "långt utanför" stan dvs inget direkt statusboende men mammorna var hemma så vi hade fin uppväxtmiljö. Sen' kom tunnelbanan och då fick man alternativ till Tolvan. De flesta av familjerna hade inte bil - och de som hade bil var små bilar för garagen rymde inga vrålåk.
Promenerade nyligen där på sthlmsbesök. Tyst som i graven. Inga ungar. Inga hemma i husen. Trist och föga charmigt längre.
Promenerade nyligen där på sthlmsbesök. Tyst som i graven. Inga ungar. Inga hemma i husen. Trist och föga charmigt längre.
JA tror också gränsen på 5 spelar stor roll iom det gör att mindra gator försvinner samma med gatorn i enebyberg i danderyd, det är inget specielt med husen där, bruka gå förbi, vist stora tomter och äldre hus men läget inte de bästaL LoTiX skrev:Lustigt att Örnbogatan hamnade #1, verkar ligga mitt i smeten i Bromma med "relativt" små tomter och hus nära gatan, ej direkt mot vatten eller så.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Ålsten är sjukt dyrt så inte så konstigt. Är själv uppväxt på nyodlingsvägen som går parallellt med Örnbogatan. Idag har bara mina föräldrar entreprenörer och företagare som grannar, de som har råd.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg