Grattis till fyndet, mitt personrekord är 4 st i samma central, men troligen kommer man inte långt med det. 
Tur i oturen är att dom brukar vara ordentligt torkade så att dom inte är så slemmiga att hålla på med.
Tur i oturen är att dom brukar vara ordentligt torkade så att dom inte är så slemmiga att hålla på med.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Ja, jag tror fyra är mitt rekord också! Förvånad över att du inte funnit fler under ditt långa arbetsliv, elmont!
I mitt fall var det två som låg i kåpan som ramlade ut och två som satt kvar i centralen. två skelett och två med päls kvar. 
Avskyr möss och råttor och kan inte för mitt liv förstå hur man kan tänkas vilja ha råttor som husdjur! Livets mysterium!
//Patrik
Avskyr möss och råttor och kan inte för mitt liv förstå hur man kan tänkas vilja ha råttor som husdjur! Livets mysterium!
//Patrik
Redigerat:
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Har ingen bild på att men en stor råtta ute i ett kabelskåp. Den låg fint där mellan två faser.
Sen har man hittat lite mördarsniglar/brunsniglar dessutom.ushh,
Personliga favoriten är ett ND610? (heter de så) som vart fyllt upp till första fasskenan av ett gäng myror som tyckte det var ett passande ställe att bygge bo på.
Tror dessvärre jag har gått miste om dessa bilder.
Sen har man hittat lite mördarsniglar/brunsniglar dessutom.ushh,
Personliga favoriten är ett ND610? (heter de så) som vart fyllt upp till första fasskenan av ett gäng myror som tyckte det var ett passande ställe att bygge bo på.
Tror dessvärre jag har gått miste om dessa bilder.
Produkter som diskuteras: "mördarsniglar"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
239 kr inkl moms
Läs mer
Förra hösten slocknade hela samhället inklusive industrier när ett gäng gnagare hade fått för sig att bygga bo i Eons ställverk, dessutom 3 ggr på några veckor. Man kan ju bara föreställa sig vad som vad kvar av förövarna (eller det som inte fanns kvar, förmodligen var det på 10kV-delen som är ett äldre inomhusställverk vad jag har förstått)
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
När vi flyttade in i vår gamla bostad, villa på landet med stående lockpanel på ytterväggarna där råttor stortrivdes, så fungerade inte diskmaskinen. Vi konstaterade snabbt att det var glapp i en elledning som vi reparerade.
Efter några månader så började det brinna under diskbänken så att brandkåren fick rycka ut. Det visade sig att råttor hade gnagt av aluminiumfolien runt diskmaskinen och när de sprang med folien inuti el-rören så blev det kortslutning inuti en kopplingsdosa. Det hade kunnat sluta riktigt illa.
Men i de elcentralerna såg det ut ungefär så där.
Efter några månader så började det brinna under diskbänken så att brandkåren fick rycka ut. Det visade sig att råttor hade gnagt av aluminiumfolien runt diskmaskinen och när de sprang med folien inuti el-rören så blev det kortslutning inuti en kopplingsdosa. Det hade kunnat sluta riktigt illa.
Men i de elcentralerna såg det ut ungefär så där.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden