Om man tycker att ens dag varit dålig så finns det alltid nån stackare som haft det sämre. Hittade denna när jag lättade på locket för att börja byta elcentral.

2013-12-30 16.21.25.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
-=fullmoon=- och 1 till
  • Laddar…
Vem har bosatt sig där nere till vänster, nån slags larver eller ny bikupa på gång?

Grattis till fyndet, mitt personrekord är 4 st i samma central, men troligen kommer man inte långt med det. :(
Tur i oturen är att dom brukar vara ordentligt torkade så att dom inte är så slemmiga att hålla på med.

Ja, jag tror fyra är mitt rekord också! Förvånad över att du inte funnit fler under ditt långa arbetsliv, elmont! :) I mitt fall var det två som låg i kåpan som ramlade ut och två som satt kvar i centralen. två skelett och två med päls kvar. :P

Avskyr möss och råttor och kan inte för mitt liv förstå hur man kan tänkas vilja ha råttor som husdjur! Livets mysterium!

//Patrik

Redigerat:
Verkar vara värsta fällan! Sitter de där proppskåpen svalt till så mössen drar sig till värmen eller?

Slugge skrev:
Vem har bosatt sig där nere till vänster, nån slags larver eller ny bikupa på gång?
Hehe lite stickande innevånare där nere ja... dock hade dom gått samma öde till mötes verkar det som.

Har ingen bild på att men en stor råtta ute i ett kabelskåp. Den låg fint där mellan två faser.
Sen har man hittat lite mördarsniglar/brunsniglar dessutom.ushh,

Personliga favoriten är ett ND610? (heter de så) som vart fyllt upp till första fasskenan av ett gäng myror som tyckte det var ett passande ställe att bygge bo på.

Tror dessvärre jag har gått miste om dessa bilder.

Oftast hittar man dom i lite äldre hus där det kan vara lite si och så med tätheten och gärna lite panel som man slagit på en timmervägg.

O
Det bästa är att inkräktarna får sitt straff direkt.... i min elcentral bestämmer jag över vilka som ska bo... :D

Förra hösten slocknade hela samhället inklusive industrier när ett gäng gnagare hade fått för sig att bygga bo i Eons ställverk, dessutom 3 ggr på några veckor. Man kan ju bara föreställa sig vad som vad kvar av förövarna (eller det som inte fanns kvar, förmodligen var det på 10kV-delen som är ett äldre inomhusställverk vad jag har förstått)

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
När vi flyttade in i vår gamla bostad, villa på landet med stående lockpanel på ytterväggarna där råttor stortrivdes, så fungerade inte diskmaskinen. Vi konstaterade snabbt att det var glapp i en elledning som vi reparerade.

Efter några månader så började det brinna under diskbänken så att brandkåren fick rycka ut. Det visade sig att råttor hade gnagt av aluminiumfolien runt diskmaskinen och när de sprang med folien inuti el-rören så blev det kortslutning inuti en kopplingsdosa. Det hade kunnat sluta riktigt illa.

Men i de elcentralerna såg det ut ungefär så där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.