1 008 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
"Det där fixar målarn!"
Medlem
· Stockholm
· 4 019 inlägg
"Det där fixar målarn!" hör man ju för jämnan.
Gör "målarn" det, eller är det ett skällsord eller ett skämt?
Är "målarn" den ultimata trollkarlen som mögelsanerar med penseln, spacklar upp den skeva väggen, tokfyller den djupa sprickan med fogkludd så väggen blir plan som ett salsgolv?
Eller är "målarn" den sista man tar in på bygget?
/Workingclasshero
Gör "målarn" det, eller är det ett skällsord eller ett skämt?
Är "målarn" den ultimata trollkarlen som mögelsanerar med penseln, spacklar upp den skeva väggen, tokfyller den djupa sprickan med fogkludd så väggen blir plan som ett salsgolv?
Eller är "målarn" den sista man tar in på bygget?
/Workingclasshero
Som projektledare vid diverse om- eller nybyggnationer på jobbet så är min erfarenhet att allt för många tar genvägar för att själva slippa göra saker rätt och riktigt.
Allt för många förlitar sig på att "någon annan" löser det som de borde löst själva och ofta är målaren den som fpr lösa de sista problemen.
Själv försöker jag hela tiden vara involverad för att snappa upp fusk så tidigt som möjligt men om ingen håller i helheten blir det så här.
En annan sak jag erfar är att hos oss är det ofta elektrikern som får vara "målaren"... 🙄
Allt för många förlitar sig på att "någon annan" löser det som de borde löst själva och ofta är målaren den som fpr lösa de sista problemen.
Själv försöker jag hela tiden vara involverad för att snappa upp fusk så tidigt som möjligt men om ingen håller i helheten blir det så här.
En annan sak jag erfar är att hos oss är det ofta elektrikern som får vara "målaren"... 🙄