Rund, metall, kylfläns för elektronik, stående på marmorbänk, sladd, bakgrund med stol och dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan
Efter lång väntan kunde jag idag hämta ut den beställda kanalfläkten som jag köpt som reservdel. Jag ser direkt att den är ganska rejält skev. Så ska det väl inte vara? Den kommer väl att låta mer än nödvändigt och slita lagren snabbare? Vad säger expertisen?

I filmen ser man hur den kastar. På fotot ser det ut som man satt på någon form av vikter??

Redigerat:
  • Ledsen
  • Gilla
Torgny55 och 1 till
  • Laddar…
Hej, Den måste varit dåligt packad inför leverans. Den tunga motorn har felställt läget på fläkthjulet. Förmodligen så har paketet fått en flygresa innan landning. Vikterna fixade för att förhindra vibration och gjort på fabrik. Borde gå att trycka till fläkthjulet om det inte är större avikelser alternativt reklamera o vänta längre

Stort tack för svar. Det kastar omkring 5-6 mm på ett varv. Jag har svårt att se att det går att få det rakt. Tycker också att det är konstigt att den gamla snurrar mycket lättare.

H håbbe1961 skrev:
Hej, Den måste varit dåligt packad inför leverans. Den tunga motorn har felställt läget på fläkthjulet. Förmodligen så har paketet fått en flygresa innan landning. Vikterna fixade för att förhindra vibration och gjort på fabrik. Borde gå att trycka till fläkthjulet om det inte är större avikelser alternativt reklamera o vänta längre

Reklamera för säkehets skull

Den nya snurrar förmodligen lättare för att fettet i lagrena inte hunnit flytta sig ut mot kanterna inuti dessa.
Helt normalt.

H Hybro skrev:
Den nya snurrar förmodligen lättare för att fettet i lagrena inte hunnit flytta sig ut mot kanterna inuti dessa.
Helt normalt.
Tyvärr är förhållandet att den gamla snurrar lättare. Är det så du menar?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.