Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter lång väntan kunde jag idag hämta ut den beställda kanalfläkten som jag köpt som reservdel. Jag ser direkt att den är ganska rejält skev. Så ska det väl inte vara? Den kommer väl att låta mer än nödvändigt och slita lagren snabbare? Vad säger expertisen?
I filmen ser man hur den kastar. På fotot ser det ut som man satt på någon form av vikter??
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "kanalfläkten"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Hej, Den måste varit dåligt packad inför leverans. Den tunga motorn har felställt läget på fläkthjulet. Förmodligen så har paketet fått en flygresa innan landning. Vikterna fixade för att förhindra vibration och gjort på fabrik. Borde gå att trycka till fläkthjulet om det inte är större avikelser alternativt reklamera o vänta längre
Stort tack för svar. Det kastar omkring 5-6 mm på ett varv. Jag har svårt att se att det går att få det rakt. Tycker också att det är konstigt att den gamla snurrar mycket lättare.
H håbbe1961 skrev:Hej, Den måste varit dåligt packad inför leverans. Den tunga motorn har felställt läget på fläkthjulet. Förmodligen så har paketet fått en flygresa innan landning. Vikterna fixade för att förhindra vibration och gjort på fabrik. Borde gå att trycka till fläkthjulet om det inte är större avikelser alternativt reklamera o vänta längre
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur förlänger jag schemat för min nya Gardena silen Free?
Robotgräsklippare -
Kan jag lägga nya bänkskivan mot den befintliga
Kök -
Hur jämnar jag bäst till under den nya golvplankan?
Golv -
Nya löss på träd hela tiden?
Trädgård allmänt -
Det står vatten i grunden på mitt nya hus. Hur ska jag prioritera?
Grund & Markarbeten