Jag har betongbjälklag i kåken från 1972. Jag har tidigare reglat upp golvytor med vanliga reglar, plastkilar och byggvinklar. det var ett väldigt arbetsintensivt projekt och det blev aldrig riktigt bra.

Nu ska jag återigen regla upp ca 50 kvadrat golv. Den här gången tänkte jag använda Nivells system. Det finns ingen fuktproblematik med i bilden. Så jag tänkte prova Nivells system bara för att jag antar att det är enkelt att installera. Ovanpå reglarna tänkte jag lägga spårad spånskiva och vattenburen golvvärme

Tidiagre har jag använt rödplugg och skruv när jag gjort infästningar i betongen. Det känns inte helt optimalt. Hur är det med den spikplugg som nivell rekommenderar att man använder. Fäster den bra i halvtaskig betong från 70-talet? Just infästningen i betongen tycker jag verkar vara den svaga länken i nivells system. Man vill ju inte att golvet ska börja "klappra" efter några år. Är det någon som har erfarenheter av detta? Eller nivellinstallationer rent generellt? Blir golven stabila? Förblir de stabila över tid? Kan man möblera tillbaka det gamla pianot efteråt utan att bekymra sig?

Det kom inte in mkt info här.

Är det någon som har erfarenhet av gihagolv då? Det verkar ju vara ganska smart. Men det verkar av någon anledning vara sällsynt?

• Gilla
whak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.