Hej forumet! Jag planerar byta bänkskiva i köket då den gamla i laminat är sliten. I princip alla grejer ska tillbaka exakt som nu efter den nya bänkskivan monterats. Jag har kollat upp de flesta moment men en sak undrar jag om detta forum kan hjälpa mig med: hur demonterar jag avloppet i köket? Bifogar bild nedan. Jag har förstått att man kan dra ut slangen längst ned vid avloppet in i väggen, men i övrigt finns det inte så mycket att skruva på? Vill helst undvika att hela vattenlåset etc följer med upp när jag lyfter bänkskivan... vart ska jag skruva för att koppla loss rören från diskhon bäst?
tacksam för svar!
https://www.hornbach.se/projekt/montera-infalld-diskbank/ här kan du läsa.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Det finns maffiga skruvmejslar att köpa.
Protte
Protte
Hallonbåten skrev:
Är det någon som vet hur man rensar ett sånt här vattenlås? Det är stopp i den högra, vet inte var stoppet sitter. Har försökt skruva loss den undre delen på vattenlåset på klassiskt manér men är osäker på om den faktiskt går att lossa?A Autobot skrev:Hej forumet! Jag planerar byta bänkskiva i köket då den gamla i laminat är sliten. I princip alla grejer ska tillbaka exakt som nu efter den nya bänkskivan monterats. Jag har kollat upp de flesta moment men en sak undrar jag om detta forum kan hjälpa mig med: hur demonterar jag avloppet i köket? Bifogar bild nedan. Jag har förstått att man kan dra ut slangen längst ned vid avloppet in i väggen, men i övrigt finns det inte så mycket att skruva på? Vill helst undvika att hela vattenlåset etc följer med upp när jag lyfter bänkskivan... vart ska jag skruva för att koppla loss rören från diskhon bäst?tacksam för svar!