Delputsa innervägg med C-bruk

137 läst  4 svar

1. M
    Tillbyggare Nivå 5
    Håller på för fullt med putsning invändigt. Min fråga är om man kan delputsa en vägg och fortsätta nästa dag?
    Anledningen är att jag har en vägg som är på 30m2 och den kommer jag inte hinna på en dag.... Putsar med C-bruk på leca och som mest har jag fått upp 16m2 på en dag inkl brädrivning. Om man nu skall avbryta putsningen vad skall man tänka på?

2. leby
    Medlem · Nivå 18
    Lång vägg! Har du någon dörr eller fönster som du kan bryta vid?

3. M
    Tillbyggare Nivå 5
    Ja ett fönster samt 2 dörrar. Partiet är 10.7 meter långt och 3.2 meter högt, så det gäller att det planeras ordentligt innan jag börjar blanda bruk.. :). Har en del andra väggar innan jag skall ge mig på denna men det närmar sig...

4. leby
    Medlem · Nivå 18
    Nu är jag ingen expert men jag skulle välja att bryta vid dörren(arna) i så fall. Nu hade du väldigt högt i tak, är dörrana höga? Om inte så har jag fått lära mig att använda fiberförstärkt puts just över dörrar i källare för att minska sprick risken (i den förlängda skarven om du är med på hur jag menar). I de fallen så passar det ju bra att bryta där.

5. M
    Tillbyggare Nivå 5
    Jag har också funderat om det är bäst att bryta vid dörrar och fönster. Dörrarna är 2.1 och fönstret livar på denna höjden. så har 1.1 meter ovanför dessa.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: