Hej.
Jag har en fråga.
I mitt badrum så finns det dels belysning i badrumsskåpet i form av tre spotar, samt en takarmatur som under skalet består av ett trettiotal små spotar som lyser sjukt starkt. Ljuset är verkligen fruktansvärt starkt, de flesta som använder badrummet reagerar på det.
Båda två sätts igång av strömbrytaren bredvid dörren, dvs det är ingen delad brytare där man kan tända antingen badrumsskåpet eller takarmaturen.
Mina frågor är
1) Går det att sätta in en delad brytare så man kan tända enbart badrumsbelysningen?
2) Går det att sätta in en dimmer för att styra ljusnivån?
Jag förstår att det beror på hur man dragit elen, men om ni skulle gissa?
(Förmodar att allting är LED - vet ej om dessa LED är dimbara)
Jag har en fråga.
I mitt badrum så finns det dels belysning i badrumsskåpet i form av tre spotar, samt en takarmatur som under skalet består av ett trettiotal små spotar som lyser sjukt starkt. Ljuset är verkligen fruktansvärt starkt, de flesta som använder badrummet reagerar på det.
Båda två sätts igång av strömbrytaren bredvid dörren, dvs det är ingen delad brytare där man kan tända antingen badrumsskåpet eller takarmaturen.
Mina frågor är
1) Går det att sätta in en delad brytare så man kan tända enbart badrumsbelysningen?
2) Går det att sätta in en dimmer för att styra ljusnivån?
Jag förstår att det beror på hur man dragit elen, men om ni skulle gissa?
(Förmodar att allting är LED - vet ej om dessa LED är dimbara)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det går ju fortfarande att sätta in en brytare med två knappar, den kallas för kronbrytare. Troligtvis behöver du även tråda om också, det beror på hur det är gjort innan.
Takarmaturen ser onekligen ut som en billig LED, de brukar inte gå att dimra men det går som sagt inte att veta.
Prova att ta tag i kåpan och vrida lite så ska den lossna. Det brukar stå modellbeteckning inne i själva armaturen.
Välkommen till forumet förresten!
Takarmaturen ser onekligen ut som en billig LED, de brukar inte gå att dimra men det går som sagt inte att veta.
Prova att ta tag i kåpan och vrida lite så ska den lossna. Det brukar stå modellbeteckning inne i själva armaturen.
Välkommen till forumet förresten!
Tack så mycket!
Jag ska kolla med fastighetsägaren angående krongbrytaren.
Ang takarmaturen, så har jag vridit av kåpan tidigare men dessvärre inte lyckats hitta något modellnr.
Hursomhelst ser den ut såhär:
Jag ska kolla med fastighetsägaren angående krongbrytaren.
Ang takarmaturen, så har jag vridit av kåpan tidigare men dessvärre inte lyckats hitta något modellnr.
Hursomhelst ser den ut såhär:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara