D
Någon som vet om en skärm kring 24” som har inbyggd usb-c hub som kan strömförsörjning en laptop via usb-c?

Tror det finns som filter på prisjakt...

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Dell har modeller, köpte en 27" med det för två år sedan.

• Gilla
possum77
  • Laddar…
Skärm med dockningsstation eller dockningsskärm är lämplig sökord. Finns skärmar med USB-C som inte kan strömförsörja en laptop så gäller att kolla det.

D Derbyboy skrev:
Hittade den här som ska fungera:

[länk]

Det jag dock inte fattar av manualen är om USB-portarna (USB-a) fungerar om man bara har en kabel mellan skärm och laptop.
Det gör dom!

• Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
skärmen blir din usb hub i det här fallet

D
Alltså har jag bara en kabel USB-c (strömförsörjer laptop) mellan skärm och laptop fungerar portarna på skärmen USB-a med datorn?

Bästa svaret

D Derbyboy skrev:
Alltså har jag bara en kabel USB-c (strömförsörjer laptop) mellan skärm och laptop fungerar portarna på skärmen USB-a med datorn?
Ja, det är där som du kopplar in tangentbordet etc.

D Derbyboy skrev:
Precis så. Kolla bara hur många watt din dator behöver. Dell U2424HE ger väl 90W om jag inte minns fel.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Kanske slår in en öppen dörr, men det finns bärbara datorer som inte ger bild över usb-c ..
Kan vara värt att kolla så din gör det, annars är ju hälften av syftet borta...

• Gilla
it-snubben och 1 till
  • Laddar…
Jag har två stycken HP Z27K. Enda sladden i datorn är usb-c som sköter både kommunikation och strömförsörjning. Övriga usb-prylar är kopplade till första skärmen och från den går det även bild till andra skärmen via disply-port.

Sen är det tyvärr inte alltid det funkar klockrent.

Min Dell U2722DE funkar bra med jobblaptopen, en HP Z-fly nått, men min personliga HP Elitebook 835 började strula med grafikkortet efter ett år och vill sällan visa bild via usb-c utan att jag startat om grafikkortsdrivrutinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.