Hej!
Vi har börjat kika på hemautomatisering och jag installerade några Sonoff temperatur och fuktighetsmätare lite överallt i huset. Med dem och lite knåpande så har jag fått till denna graf (Plot) baserat på en sensor i badrummet på övervåningen där det finns en badrumsfläkt som kör på fukt, ljus och manuellt vid tändning.
Det största området med insamlade datapunkter är från vanlig drift utan någon person i rummet.
Det näst största området är från duschning och tiden kort efteråt.
Ser ni något problem med dessa nivåer?
En tidigare bild jag snodde från någon tråd här på forumet (RH Kvot) ger att det kan vara problem och risk för mögel om det fortsätter...
Plot:
RH Kvot
Vi har börjat kika på hemautomatisering och jag installerade några Sonoff temperatur och fuktighetsmätare lite överallt i huset. Med dem och lite knåpande så har jag fått till denna graf (Plot) baserat på en sensor i badrummet på övervåningen där det finns en badrumsfläkt som kör på fukt, ljus och manuellt vid tändning.
Det största området med insamlade datapunkter är från vanlig drift utan någon person i rummet.
Det näst största området är från duschning och tiden kort efteråt.
Ser ni något problem med dessa nivåer?
En tidigare bild jag snodde från någon tråd här på forumet (RH Kvot) ger att det kan vara problem och risk för mögel om det fortsätter...
Plot:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
RH Kvot
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Bästa svaret
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Om jag inte misstolkar din plot så ligger du aldrig över 50%RF, det ligger långt under risken för mögel.
Klicka här för att svara