Daniel Ns snickeribekymmer och -lösningar. Med parkering.

15k läst  150 svar

1. P
    Medlem · Nivå 12
    Äntligen en hållare för den!!! (När den var röd såg man ju den åtminstone.) ;)

//Ronnie

• Laddar…
  2. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    Hmm. Jag förutsätter att det är chefen som kör den nya fina Volvon, det betyder att nån av dom anställda parkerat på tvären.?

3. Frustrator
    Verktygstokig · Nivå 16
    Det är väl de anställda som kör den fina Volvon?

Chefen sitter väl där bak?

4. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Grågul metallic Volvo är Jac. Den mörka är chefens.

5. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Mycket parkering, lite snickeri....bättras på nu! Med hjälp av phl modifierades 2 st kraftiga magnetfästen så att utsugshuven till cylinderputsen lätt kan flyttas runt och låsas i rätt position beroende på val av putsrulle, lutning på bord o typ av bit man putsar. En snabb och mycket bra uppgradering.

Modifieringen bestod i att vi delade magnetfästet samt borrade+gängade M8 hål från sidan och på så vis lätt kunde fästa fästet med en skruv inifrån utsugshuven.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190511_222556_resized-1.jpg

6. V
    Verktygstokig · Nivå 21
    Snyggt! Jag antar att du även suger under bordet?

7. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Nej, tanken var från början att ha både över och under bordet, men tilten på bordet ställde till det en del för oss på den fronten. Jag tänkte därför köra på detta viset ett tag o sen utvärdera. Det funkar hitills väldigt bra. Trots att oscillationen gärna drar ner damm under bordet så är suget väldigt kraftigt och fångar upp väldigt bra även under bordet.

8. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Perfekt citat @vectrex så här på en fredag! ;)

Om vi antar att det berör spån(utifrån trådens handling), så låter det som en oergonomisk arbetsställning, för att inte tala om risken för dammlunga;)

• Laddar…
  9. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    Sjukt laddad nu, snart kommer @Daniel_N över på Mellohelkväll. Vem vinner o vem tar hem tippningstävlingen? Svenska finalen va Daniel mest förberedd o påläst men ikväll ska jag ta revansch!

Redigerat
    • Laddar…
  10. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Du kan också säga bäst, det funkar det med.

Känner att jag vinner idag med!

• Laddar…
  11. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Jösses vilken plåga! Själv tänkte jag dricka pilsner och titta på när hustrun målar listerna som jag har monterat. "Det där får målarn trolla bort..." Kanske även komma med en del synpunkter och goda råd. Cykla downhill är för fegisar!

12. P
    Medlem · Nivå 12
    Det där är rätt och slätt dödsförakt!!! :D

//Ronnie

13. Ola C
    Medlem · Nivå 22
  14. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Såja, då var det klart. Påläst var det ja.

15. Ola C
    Medlem · Nivå 22
    Grattis till storsegern.

Jag hade 1a och 2a rätt efter proffsjuryna röstat, Daniel hade koll på husvagnsfolket i träningsoverall som rökar under köksfläkten o där sket sig allt...."folkets röst". Tondöva fanskap.:dizzy:. Låt proffsen sköta röstningen.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: