Är det någon som byggt en Mcgyver-variant av Bosch dammadapter?

ProductImage28908820.jpg

Ska ta upp ett hål för en dörr i en hålstensvägg och vill ha ett rent snitt för att få en kontrollerad brottyta. Ska därför lägga två st 2m snitt där jag inte vill ha damm i hela utrymmet. Köpa denna för 750spänn till en vinkelslip jag inte ens har känns lite trist - skulle hellre bygga något själv i trä.

...eller om man kan hitta någon billig universalpryl?

MathiasS MathiasS skrev:
Är det någon som byggt en Mcgyver-variant av Bosch dammadapter?

[bild]

Ska ta upp ett hål för en dörr i en hålstensvägg och vill ha ett rent snitt för att få en kontrollerad brottyta. Ska därför lägga två st 2m snitt där jag inte vill ha damm i hela utrymmet. Köpa denna för 750spänn till en vinkelslip jag inte ens har känns lite trist - skulle hellre bygga något själv i trä.

...eller om man kan hitta någon billig universalpryl?
jag hittade en universal på Bauhaus, kan kolla imorgon på vad det var.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Denna,

Monteringsfäste med en genomskinlig plastkupa med etikett, troligen en armatur, på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittar inte på hemsidan nu men vill minnas att den låg på ett par 100.

Perfekt. Det där är exakt vad jag behöver.

TeroM TeroM skrev:
Denna,

[bild]

Hittar inte på hemsidan nu men vill minnas att den låg på ett par 100.
Vilken storlek på skiva är den till? Skulle vara perfekt till 230 skiva vid stenkapning

T toolman77 skrev:
Vilken storlek på skiva är den till? Skulle vara perfekt till 230 skiva vid stenkapning
Den där är till 125 mm skivor

Gäller att man då har bra och "lätt städat" filter i sin grovdammsugare. För vinkelslipen lämna mycket fint damm ifrån sig...

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Perfekt. Det där är exakt vad jag behöver.
Du får gärna rapportera vad den kostade samt vad bauhaus kallar den. Jag letar efter något liknande

Jag byggde en av en glasslåda och massa silvertejp, hittade en stos till dummsugarslangen som tejpades fast i lådan så den är lätt att återanvända. Gick snabbare än att åka och handla något och funkar 5 år senare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.