Är det någon som byggt en Mcgyver-variant av Bosch dammadapter?

Ska ta upp ett hål för en dörr i en hålstensvägg och vill ha ett rent snitt för att få en kontrollerad brottyta. Ska därför lägga två st 2m snitt där jag inte vill ha damm i hela utrymmet. Köpa denna för 750spänn till en vinkelslip jag inte ens har känns lite trist - skulle hellre bygga något själv i trä.
...eller om man kan hitta någon billig universalpryl?

Ska ta upp ett hål för en dörr i en hålstensvägg och vill ha ett rent snitt för att få en kontrollerad brottyta. Ska därför lägga två st 2m snitt där jag inte vill ha damm i hela utrymmet. Köpa denna för 750spänn till en vinkelslip jag inte ens har känns lite trist - skulle hellre bygga något själv i trä.
jag hittade en universal på Bauhaus, kan kolla imorgon på vad det var.MathiasS skrev:
Är det någon som byggt en Mcgyver-variant av Bosch dammadapter?
[bild]
Det är denna, så ni vet vad ni söker. Var billigare när jag hittade den på Bauhaus.
https://www.proffsmagasinet.se/maskintillbehor-forbrukning/ovriga-maskintillbehor/dammutsug-och-adaptrar/dammutsug/tebo-cover-334504-dammutsug-kapning?channable=e43496.Mjg5MDAyNA&VAT=1&gclid=EAIaIQobChMI04Xqp7CI6gIVD4GyCh1gCgz2EAQYBSABEgJMIvD_BwE.
https://www.proffsmagasinet.se/maskintillbehor-forbrukning/ovriga-maskintillbehor/dammutsug-och-adaptrar/dammutsug/tebo-cover-334504-dammutsug-kapning?channable=e43496.Mjg5MDAyNA&VAT=1&gclid=EAIaIQobChMI04Xqp7CI6gIVD4GyCh1gCgz2EAQYBSABEgJMIvD_BwE.
Jag byggde en av en glasslåda och massa silvertejp, hittade en stos till dummsugarslangen som tejpades fast i lådan så den är lätt att återanvända. Gick snabbare än att åka och handla något och funkar 5 år senare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur löser jag ny anslutning till kommunens avlopp ?
Vatten & Avlopp -
Attefallstillbyggnad med nya reglerna
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur rättar jag till en dålig gipsvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att hitta adapter till luftningsadapter
Vatten & Avlopp -
Taklamkontakt, koppla till utanpåliggande vägguttag?
El