Byggahus.se
Hej!
I vårt hus byggdes ett splitternytt badrum för en sådär 7-8 år sedan, innan jag kom in i bilden och flyttade hit. Firman som byggde det gick i konkurs för längesen och det är förståeligt. Sneddragna rör, silikonkladd överallt på kaklet, spottar i taket som felmonterats så det knappt är något ljus just över handfat och spegel. Och det största problemet vi nu kommit till, så dåligt fästa duschdörrar att bägge har lossnat från kakelväggen nu och bara hänger löst i skruvarna. De är alltså fästa med endast 2 skruv och plugg per dörr i troligen poröst material bakom kaklet. Srort mellanrum mellan vägg och dörr även innan dörrarna lossnade så vatten sprutade ut. Ingen silikonfog. Endast en kladd silikon i skruvhålen.

Ni har jag läst mig till att man kan limma duschdörrar! Vilken lycka! Men vad behövs för lim och var köper man det? Vi behöver alltså ett limkitt universal då vi inte har en aning om vad det är för märke på duschdörrarna. Vi tänker naturligtvis både limma och skruva i skruvarna igen också, allt för en maxad hållbarhet.

Behöver helt enkelt namnet på ett universallim/universallimkit till duschdörrar 80x80 monterade i svart kakel.

Blir jätteglad om någon har svar på min undran :)

Mvh Heelena

Har kört med lite olika. Men Casco Xtremfix funkar. Hugger direkt, väldigt starkt och tål vatten.(y)

• Gilla
Heelena
  • Laddar…
J J-O skrev:
Har kört med lite olika. Men Casco Xtremfix funkar. Hugger direkt, väldigt starkt och tål vatten.(y)
Tusen tack för svar!

B BjörnEng skrev:
[länk]

Det här limmet använder INR i sina monteringskit, bör också fungera.
Ja det där låter ju också som det kan fungera, tack så mycket för tips! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.