433 läst ·
6 svar
433 läst
6 svar
Dålig lukt från duschbrunn handfatet
Hej!
Jag bor på första våningen i ett höghus.
Sen sommaren har 5 grannar i min fastighet renoverat sina badrum tätt efter varandra..
Och nu för ca 3 veckor sen har det börjat lukta i vårat badrum från duschbrunnen o handfatet. Har rengjort alla vattenlås o även hällt kokande vatten med diskmedel för att få bort ev. orsak till lukten.
Det luktar avlopp / ammoniak..
Är det nån VVS’are här som kan ha ett hum om vad det kan bero på?
Jag bor på första våningen i ett höghus.
Sen sommaren har 5 grannar i min fastighet renoverat sina badrum tätt efter varandra..
Och nu för ca 3 veckor sen har det börjat lukta i vårat badrum från duschbrunnen o handfatet. Har rengjort alla vattenlås o även hällt kokande vatten med diskmedel för att få bort ev. orsak till lukten.
Det luktar avlopp / ammoniak..
Är det nån VVS’are här som kan ha ett hum om vad det kan bero på?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 174 inlägg
Sitter vattenlåset i golvbrunnen helt tätt mot golvbrunnen?
Om inte så kan det komma ut avloppslukt längs kanten av vattenlåset. Ibland får man vrida och trycka vattenlåset på plats eller smörja kanten med lite diskmedel.
Om inte så kan det komma ut avloppslukt längs kanten av vattenlåset. Ibland får man vrida och trycka vattenlåset på plats eller smörja kanten med lite diskmedel.
Har inte märkt att det sug ut. Däremot när jag avlägsnade vattenlåset tyckte jag mig se att d blåste in från avloppsröret då det bildades vågor i det vattnet som var kvar längst ner i brunnenL lordi skrev:
Det sätter rätt så tätt ja, men den dåliga lukten kommer även upp från handfatet som sitter innan duschbrunnenBirgitS skrev:
Klicka här för att svara