Vi rev och gjorde om allt. Betong på botten, skulle ha undergolv + parketten. Vid behov skulle extra spackling göras. Utifrån det?Z Zeke_Varg skrev:
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 5 inlägg
Golvläggare har missat att trycka ner golvlisten ner mot golv och sen skruvaPattefnatee skrev:
där håller jag inte med, golvet ska inte flexa sådär mycket bara för att golvlisten inte pressar ner det.J johan.berg skrev:
Om golvet ser plant ut så är underlaget för ojämnt, om golvet är högre i kanterna än resten så har de inte lyckats slå ihop den sista skarven tillräckligt, brukar stå lite innan de är helt ihopslaget.
edit: eftersom det även flexar på andra brädan så skulle jag säga att det är underlaget.
När jag la golv hemma så blev det sådär på ena sidan. Då hade jag slarvat lite med underarbetet. Jag plockade bort några plankor och spacklade till. Därefter blev det bra.
Med tanke på att det rör sig så mycket som i din video tror jag att något är tokigt under. Men bara en gissning. Om det bara hade varit litegrann så hade jag bara skjutit ner golvlisten men tror inte är optimalt i ditt fall
Med tanke på att det rör sig så mycket som i din video tror jag att något är tokigt under. Men bara en gissning. Om det bara hade varit litegrann så hade jag bara skjutit ner golvlisten men tror inte är optimalt i ditt fall