Hej på Er,

Jag har nedan system och uppvärmning i vårt hus. Jag vill förstå hur jag ställer in den mest energieffektiva justeringen. Det måste finnas duktiga personer i detta forum som kan hjälpa till hur jag ställer in displayen.

Jag skulle vilja ligga runt 21 - 22 grader under de kalla månaderna. Sen vill jag i princip stänga av värmen under de värma månaderna. Hur ställer jag in displayen på bästa sätt? Kom gärna med era feedback, tips och tricks.

• Luft & vatten system
  • Märke Daikin
  • Model Altherma (4st), instalerat 2016
  • Vattenburen golvvärmen på våning 1
  • Element på våning 2
Hoppas på mycket hjälp.

Mvh
Mattias

• Luft-vatten-värmepumpar av märket Daikin Altherma utanför ett orange hus med snötäckt tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostatdisplay av Daikin Altherma visar väderberoende inställningar för uppvärmning. Visar instruktioner för justering av temperaturinställningar.
    Skapa konto
  • Termostatdisplay av märket Daikin, modell Altherma, med inställning för värme på 6°C och valmöjligheter som "Välj" och "Rulla".
    Skapa konto
  • Termostat från Daikin med inställning för minsta värmetemperatur 21°C och max 50°C, märkt model Altherma.
    Skapa konto
  • Display på Daikin Altherma med temperaturinställningar, utomhustemperatur -1,3°C och flera interna temperaturer, inklusive tank- och utvattentemperaturer.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel för Daikin Altherma med pump- och kompressortimmar samt inställningsknappar.
    Skapa konto
  • Display på Daikin Altherma värmesystem visar temperatur och driftinformation för kompressor och pump. Inställningsknappar med "OK"-knapp syns.
    Skapa konto
  • Display på Daikin Altherma-system visar -10°C och inställningar, med flera knappar synliga på kontrollpanelen.
    Skapa konto
  • Daikin Altherma termostat visar 27°C, önskad temperatur. Grå vägg i bakgrunden, knappar för inställning och en lysande indikatorlampa synliga.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.