Vi fick installerat en L/V pump i höstas. Vid jämna mellanrum kollar jag av energiförbrukning och producerad energi. I slutet på april så såg det normalt ut på displayen. Den 2 maj tittade jag återigen på displayen. Då hade aprils siffror nollställts och all förbrukning och produktion hade, som det såg ut, förflyttats till maj. Är detta ett känt fel?
Nu i månadsskiftet juni-juli blev det samma sak som med april-maj. Värdena för juni har förflyttats till juli, och där fortsätter mätningarna. Kan nog inte säga att det är felaktiga mätningar, det verkar som att två månader klumpas ihop. Kanske har det att göra med att det inte skall bli fullt med staplar på displayen? Vet inte hur det kommer att se ut i framtiden, borde det inte kunna gå att scrolla genom alla mätningar?
Nu är det ny statistik för augusti och nu klumpas juni-juli och augusti ihop, se bild. Har inte fått nåt svar från Daikin än. Har även postat fråga i varmepumpsforum.com sen tidigare, men det verkar bara vara jag som har detta "problem"?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Knivigt val av värmepump Daikin vs. Nibe vs. Mitsubishi
Värmepumpar -
Daikin luft&vatten Altherma: Hjälp med inställning på displayen
Värmepumpar -
Daikin luftvattenpump 1-fas?
Värmepumpar -
Stänga av rumsvärme vid viss utomhustemp - Daikin Altherma
Värmepumpar -
Varför är elementen varma på sommaren? Bergvärme Daikin Altherma Geo 3 från 2022
Värmepumpar