Hej!

Dags för panelbyte och lägga till 70 mm isolering..

Mina frågor som dykt upp är följande.

1. 70 regeln kommer stå på högkant liggande - Räcker 140mm skruv? Funkar biltemas skruv? Andra tips?

2. Kommer ha midjebräda precis ovanför fönstren, reglar ju runt fönster och 140mm upp för själva midjebrädan, hur fäster jag då överblecket? en regel till över där? känns som det kan bli en köldbrygga? tips?

3. Tänkte skruva panelen uppe och nere och spika där emellan - bra eller dåligt? Tips på skruv till det? 22mm Z-panel

4. Hur tätt bör jag skruva reglarna till isoleringen? räcker det var 60cm?

5. Kan man täcka in ställningen med pressening så man kan jobba även om vädret är lite dåligt? Risk att den välter? Skönt att va lite dold för nyfikna grannar med :)

Hoppas på lite svar så arbetet kan sätta igång, ställningn kommer upp på måndag kväll :)

Tack på förhand

jkarlberg skrev:
1. 70 regeln kommer stå på högkant liggande - Räcker 140mm skruv? Funkar biltemas skruv? Andra tips?
Cellplast utan reglar ger bättre isolering, inga köldbryggor och det räcker med 20-25mm spikreglar.

Hej.

Redan beställt vanlig isolering så går inte ändra nu.

Ingen som har synpunkter?

1: 140 mm skruv räcker
2: Det behövs en extra regel. Men ska du inte ha spikreglar utanpå 70 reglarna ?
3: 57mm trallskruv
4:60 cc bör räcka , Vad skruvar du i ?
5: Det går fint att täcka ställningen med pressening, välter den av det är den felbyggd, kan möjligen bli lite mörkt, ta nån ljusgenomsläppli, Japanpresseningen finns opalfärgad tex på biltema del släpper igenom bra med ljus.

Tack för svar!

Lägger isoleringsreglarna liggande, sen kommer läkt 10x48

Har för mig jag läste nånstans att man inte skulle ha trallskruv till gran?

Isoleringsreglarna kommer skruvas rakt in i stommen 95 mm reglar.

Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.