Byggahus.se

Dags för ny leverantör av TV-kanaler.

1. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Nu när Telia skitit i det blå skåpet så är det dags att byta leverantör av TV-kanaler.
    Vad finns det för alternativ som levererar via fiber?
    Vad är bäst?

2. S
    Hobbysnickare Nivå 1
    Vi har Sappa, funkar utmärkt för oss :)

• Laddar…
  3. Fairlane
    Medlem · Nivå 12
    Jag kollade leverantörer för några månader sedan för Bredband, telefoni och TV via Öppen Fiber.
    I praktiken så var det bara Telia och Viasat att välja på och Viasat var rejält mycket dyrare (såvida man inte ville ha en väldigt massa för mig ointressant tv-kanaler). Frågan är om det går att hitta någon annan leverantör nu.

Sen tycker jag personligen att Telia gör helt rätt som inte accepterar att man måste ta en massa kanaler man inte vill ha för att få den man vill ha, men det är en annan fråga.

• Laddar…
  4. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Viasat har inte Historychannel som jag vill ha, annars verkar dom ok.
    Sappa kan inte leverera till mig heller.....

Redigerat 1 apr 2015 11:19
  5. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Beställde plattantenn och Canaldigital idag, dom hade allt jag ville ha för lite billigare än Telia. Så hej då Telia....

6. V
    Medlem Nivå 6
    Vi har tele2. Jag måste säga att deras box är mycket mindre dålig än canal digitals. Viasat och Telia har jag inte testat.

7. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Tele2 har inte dom kanaler jag vill ha.

8. T
    Medlem Nivå 5
    Jag tycker att Canal Digitals Historychannel är rena skämtet idag jämfört med vad den var för några år sedan. Mindre historia och mer nutidsskräp som inte har någonting med historia att göra. Jag tittade mycket på den för några år sedan men nästan ingenting nu senaste åren.

9. fubar
    Husägare Nivå 8
    Håller med. Tycker att alla kanaler har samma innehåll numera, oavsett om de heter Discovery, History eller National Geografic.

Har Canal Digital via parabol och tycker de är bra.

10. L
    Medlem · Nivå 8

Med tanke på hur mycket jag svurit på Telia genom åren så känns det lite konstigt att säga att jag tycker Telia gör rätt i det här fallet. Telia vill ju att du som kund ska kunna välja kanaler, medan Discovery vill tvångsansluta dig till alla deras kanaler även ifall du kanske bara är intresserad av en.

Så i detta fall tycker jag att det är bra att Telia står upp mot idiotin.

11. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Men Telia paketerar ju kanalerna sen också, man får ju inte välja fritt.

12. L
    Medlem · Nivå 8
    Fast det blir ju inte bättre av att två parter ska paketera. Förstår inte logiken i att som Discovery kräva att om man vill ha Eurosport även kräva att man ska betala för t.ex. TV5 eller DiscoveryChannel. Känns som lite olika kundgrupper.

13. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Frågan är ju vem som är mest skyldig i "SBS-bråket"...

Oavsett är kanalerna till baka idag.

Åtta dagar tog det, båda parter är förlorare.

14. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Tror Telia fick dra det stora lasset vad gäller missnöjda kunder, det borde dom iofs vara vana med vid det här laget.

15. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Men det luktar lite I-landsproblem här!

Telias kunder går man ur huse och rasar över att man inte får se på Kanal5 och Discovery.

Hur är det egentligen med folkets TV-tittande?

Det var ju väldigt väntat att det skulle "lösa sig"...

Upptäck istället skådespelet som sker i skog och mark just nu. Mer levande får man leta efter. Och om två dagar kommer herr sädesärla! (sambon kommer hit om ytterligare två veckor) (y)

• Laddar…