3 355 309 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Otroligt bra kofot och du kommer se att det är ett verktyg du hittar många användningar för. Ett av mina bästa verktygsinköp är den lilla rackaren från Hultafors. Senast igår hade jag användning av den då jag monterade en golvlist. Perfekt att lyfta upp ena listen ett par mm för att liva med den andra golvlisten.😀Hep skrev:
Plötsligt händer det.
Satt och pratade med en lokal snickare som jag köpte lite valnöt utav och av en slump kom vi in på CMS modulerna och då kom han på att han hade en oanvänd mft-vl i förrådet som han inte behövde. Men det "behöver" ju jag.
Får känna in den lite och se om den räcker såfall åker cms stativet ut på försäljning.
Satt och pratade med en lokal snickare som jag köpte lite valnöt utav och av en slump kom vi in på CMS modulerna och då kom han på att han hade en oanvänd mft-vl i förrådet som han inte behövde. Men det "behöver" ju jag.
Får känna in den lite och se om den räcker såfall åker cms stativet ut på försäljning.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 896 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 896 inlägg
Jag tycker du ska behålla CMS-basen, du som jag har väl typ alla CMS-moduler - jag tycker det är ofta man behöver två eller kanske t.o.m. tre monterade, skönt att slippa byta - inte minst om man också använder CMS som såg (vet inte hur du gör, själv har jag ett CS-50)
Själv har jag inte den ”riktiga” mft-vl utan bastarden som funkar att förlänga ett MFT (eller CS-50 / CMS-GE) men som saknar nollspänningsbrytaren och av någon konstig anledning har ett urtag som är lite längre än en std CMS-modul, de passar men det blir någon cm glapp - och ändå använder jag den från tid till annan - såg, fräs och slip parallellt är rätt skönt!
/U
Själv har jag inte den ”riktiga” mft-vl utan bastarden som funkar att förlänga ett MFT (eller CS-50 / CMS-GE) men som saknar nollspänningsbrytaren och av någon konstig anledning har ett urtag som är lite längre än en std CMS-modul, de passar men det blir någon cm glapp - och ändå använder jag den från tid till annan - såg, fräs och slip parallellt är rätt skönt!
/U
Verktygstokig
· Halland
· 7 581 inlägg
Körde föräldrarnas skit till tippen, missade avfarten, hamnade i Vårgårda. Hittade en loppis.
10kr kan ett fint stämjärn vara värt.
10kr kan ett fint stämjärn vara värt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland