Byggahus.se

Dagens verktygsinköp!

1. johel572
    Garagebyggare · Gävleborg · 969 inlägg

johel572

Garagebyggare
    Jag är inte Jimmu men de är sjuk bra. Spärrdelen underbar att jobba med då den är väldigt fintandad och smäcker (för att vara ringspärrnyckel). Något kantiga i skaftet dock men det är ju en smaksak.
    Jag var också för snål att köpa men fick även jag i present av min sambo.

• Laddar…
  2. Danne_85
    Medlem · Sockholm · 60 inlägg

Danne_85

Medlem
    Dessa har jag sugen på länge, dock lite snål då jag har alla storlekar jag behöver, dock från biltema. Använder iofs spärr cyklarna dagligen då grabben tävlar i Motocross, blir mkt mecka :)

3. T
    Lösvirkesbyggare · Stockholm · 4 040 inlägg

twoody

Lösvirkesbyggare
    • Laddar…
  4. Norrhyttan
    Medlem · Dalarna · 988 inlägg

Norrhyttan

Medlem
    Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
    Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

Fick även ett stabilt verktygsskåp från en gammal bilverkstad. Mängder av olika verktygshållare följde med på "köpet".
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

5. F
    Medlem · Stockholm · 1 554 inlägg

fiskbuggaren

Medlem
    • Laddar…
  6. norrbottenssnickaren
    Hobbyelektriker · 2 122 inlägg
    har 3 olika milwaukeesatser med likadana bits... fina som tusan men urk vad svårt det är att se märkningen på sidan av bitsen.

7. Ola C
    Youtubesnickare · Skåne · 3 785 inlägg

Ola C

Youtubesnickare
    Ja j@vlar(y) 40×160 profil?

8. J
    Medlem · Värmland · 281 inlägg

Jimmu

Medlem
    Har inte hunnit testa dem förrän nu, och måste säga att det var en trevlig nyckel.

9. J
    Medlem · Värmland · 281 inlägg

Jimmu

Medlem
    Samma här, har också sneglat på dem ett tag men inte kostat på mig, så detta har väl sambon snappat upp och så fick jag dem av henne när jag fyllde år :)
    Jag har också alla nycklar redan, både fasta och med spärr från Teng Tools, men jag kommer definitivt ha användning för Weras nycklar framöver, iom att den öppna änden är kantig gentemot den traditionella nycklarna.
    Ska bli spännande att få prova på en hårt åtdragen bult eller halvt fastrostad :)
    Och hur många gånger har man inte krånglat med att sätta en tejp på nyckeln gör att sedan lägga i muttern när man ska montera nåt på svåråtkomliga ställen? ;)

10. LsaiboT
    Medlem · Skåne · 727 inlägg

LsaiboT

Medlem
    • Laddar…
  11. F
    Medlem · Stockholm · 1 554 inlägg

fiskbuggaren

Medlem
    Japp!

Tyvärr var alla tre kollin skadade i transporten. Det får jag gnälla mer om i en annan tråd.

12. E
    Medlem · Stockholm · 2 298 inlägg

Eld

Medlem
    Kan du berätta för oss om den är 20cm lång eller 2m? Det går inte att se på bilden.

13. jonmo
    Verktygstokig · Stockholms län · 2 676 inlägg

jonmo

Verktygstokig
  14. S
    Medlem · Uppsala · 1 364 inlägg

Skooda

Medlem
    Införskaffat en Stihl BR 450 C-EF

15. katos
    Medlem · Östergötland · 640 inlägg

katos

Medlem
    • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.