Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Dagens verktygsinköp!

1. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 1 857 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
  2. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 15 126 inlägg

AlfredoPremiumikon: Hand

Besserwisser
    • Laddar…
  3. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 1 857 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
    Nope, den har vanlig M14-gänga.

• Laddar…
  4. G
    Medlem · 6 inlägg

GNI

Medlem
    Fick paket från Rubart idag..

5. J
    Medlem · 116 inlägg

john.h

Medlem
    Någon med erfarenhet av luftrenare på förra sidan kanske kan svara, skulle det vara något om man tex. bilar puts och betong? Slipar spackel på gips? Eller är den bara tänkt för trädamm? :)

6. Hep
    Garagebyggare · Stockholm · 1 874 inlägg

Hep

Garagebyggare
    Funkar kanon för allt damm, men såklart mer som fastnar av lättare damm som håller sig längre i luften. Å andra sidan är ju damm som snabbt landar på golvet inget större problem.

• Laddar…
  7. B
    Besserwisser · Västernorrland · 1 085 inlägg

breakman

Besserwisser
    Hmm... var nästan så jag klickade på beställaknappen men kollade runt lite mer. De är snarlika till utseende ja, men den på Duab har ungefär dubbla prestandan, lämpliga för 155m³ resp. 300m³.

Jag har ett garage på 60m² platta vilket blir ca 130m³. Hur stort har ni övriga där ni ska använda den? @stigen @Hep

• Laddar…
  8. stigen
    Verktygstokig · Värmdö · 2 419 inlägg

stigenPremiumikon: Lampa

Verktygstokig
    Stigen = 36 kvadratmeter

9. Hep
    Garagebyggare · Stockholm · 1 874 inlägg

Hep

Garagebyggare
    Jag har den lilla och garaget är väl runt 120-140 kubik. Den gör stor skillnad men tar inte allt, så det hade nog varit effektivare med den större. Köp den stora om du känner att du har råd. Det går ju inte att få för ren luft och att den låter lite mer kan man nog stå ut med. När man dammar som mest har man ju oftast hörselskydd på sig.

Maskinen finns som sagt under många namn. En mindre och en större. Båda finns i en plattare och en mer kubisk modell. Värt att veta när man letar vem som har billigast filter.

10. mowatom
    Medlem · 827 inlägg
    Jag hänger lite filtermedia G-klass framför originalfiltret på luftavfuktaren i snickeriet, kan man väl göra på en sån där renare också antar jag. Det är i princip gratis och spar enormt mkt på originalfiltret.

• Laddar…
  11. J
    Medlem · Västmanland · 477 inlägg

JFrisk

Medlem
    Snart hjulbytardags.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    16343239569054740208592249372964.jpg

Har tidigare dragit på frihand, utom i ungdomen när man bytte på föräldrarnas bil. Tror jag har god känsla då jag aldrig haft någon skruv som suttit dåligt samtidigt som det aldrig varit problem vid demontering. Men med ny bil kändes det ändå bra att äntligen göra det helt enligt boken.
    Nu kom dock nästa problem, har momentnyckel 2-15 Nm sen tidigare och nu då 60-300 Nm, något högre ser jag aldrig jag kommer dra, men vore ju fint med någon mellan. Hittade en fin 5-50 Nm, så till frågan, kommer jag någon gång behöva dra något mellan 50 och 60 Nm eller är det ok att ha en lucka där? En lucka typ 15-25 känns väl avsevärt mer begränsande?

12. R
    Medlem · Frösön · 603 inlägg
    vad får man ge för ett sånt där?

13. Ramnemark
    Proffsamatör · Halland · 6 990 inlägg

Ramnemark

Proffsamatör
    Jag ska ha den medans jag renoverar huset. Kanske lite för stort för den (80kvm i taget), men förra huset körde jag utan och det känns. När renoveringen är klar så får den vara i garaget där jag brukar såga och slipa, typ 40kvm

14. J
    Medlem · Västmanland · 477 inlägg

JFrisk

Medlem
    Gav knappt 1500 från Amazon inklusive frakt.
    En del pengar men hoppas väl den räcker resten av livet.

15. K
    Medlem · 895 inlägg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.