Byggahus.se
MathiasS skrev:
Räknas ett bar nya braxor? Dom gamla har som vanligt delat sig i grenen.

[bild]
Dina med? Trodde jag var den ende! Nog borde byxor platsa in. Kläderna måste ju vara skönt att jobba i.

iSnobben skrev:
Jag har köpt mig ett par från Björnkläder med stretch på utsatta ställen. Hade dessförinnan ett par från Blåkläder utan stretch som gick sönder i grenen. Det fenomenet beror nog dock ofta på att man har lite för stora byxor så att de hasar ner på rumpan och sätter man sig då på huk så ger byxorna upp efter ett tag. Hoppas därför på mina Björnkläder som jag har köpt två storlekar mindre (har minskat lite i midjemått på något outgrundligt sätt) och som dessutom har stretch.
Jag har testat både lite större och lite mindre, verkar inte vara någon skillnad (eftersom dom har hängslen kan man ju hissa upp dom till rätt höjd oavsett storlek). Lite stretch är säkert bra men egentligen går alla mina byxor sönder på samma sätt, inte bara blåstället....

hantverkare1 skrev:
Finns det verkligen någon som sätter på sig såna byxor frivilligt?😀
Som sagt. Inget drag i midjan och när man lägger/hänger tunga saker i fickorna så hänger de på axlarna istället för att dra ner byxorna till knävecken.

H
epw skrev:
Fick äntligen fingrarna ur och köpte ett riktigt långpass nu när fresks hade kampanj.
Jag funderar också på att köpa en.

MST 180 finns i en ny version / design hoppas du får den

http://www.hultafors.se/nyheter/new-improved-spirit-level-mst/

Redigerat:
hus520 skrev:
...MST 180 finns i en ny version / design hoppas du får den...
Kul att de vidareutvecklar det, men man kan ju tycka att de borde passat på att göra något åt de skarpa ändarna som många retar sig på...

MST.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H
bygga_bo skrev:
Kul att de vidareutvecklar det, men man kan ju tycka att de borde passat på att göra något åt de skarpa ändarna som många retar sig på...

[bild]
Japp, håller med. Det hade varit fint.

bygga_bo skrev:
Har ni skickat önskemålet till Hultafors, -så att de får reda på önskemålet ?

bygga_bo skrev:

[bild]
Ja, ofattbart att de inte sätter någon sorts avslutningar i ändarna. Som tur är går det lätt att ordna själv.

Det finns ju en rätstege på Hornbach från en koncernsyster till Hultafors, minns inte namnet nu. Själva stegen är identisk med den gamla MSTn (men libellerna är sämre/mindre radie) och DEN har plaständar till stegen - dessa passar så vitt jag minns på MSTn också. Finns en tråd, ett par år gammal, där detta diskuterats.

E
Jag fick den nya modellen på passet. Jajjemen det var aningen billigare på bolist men jag hade ett presentkort på fresks så jag betalade 400 kr ur egen ficka för rätstegen. Hängde några dörrar igår med det. Vilken jävla glädje det är att jobba med fina kvalitetsverktyg.

• Gilla
jonmo och 2 till
  • Laddar…
Det dumma med ett riktigt bra vattenpass är att man inte har något att skylla på om det blir lite snett :)

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Det andra dumma är att man riskerar stå och finjustera alldeles för länge när det inte har någon betydelse alls för slutresultatet.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ja Danderydspasset kan vara riktigt frustrerande ibland..... fast då man verkligen behöver precision är det toppen.

Jag hade inte råd att köpa ett komplett danderydspass då jag var 18 år så jag köpte bara plåten med libellerna och så snickrade jag själva linjalen. Varannan ribba ek av en ekbräda jag köpte och varannan ribba bok som jag sorterade fram ur vedhögen vid en lokal trappfabrik.

• Gilla
scim
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Ja Danderydspasset kan vara riktigt frustrerande ibland..... fast då man verkligen behöver precision är det toppen.

Jag hade inte råd att köpa ett komplett danderydspass då jag var 18 år så jag köpte bara plåten med libellerna och så snickrade jag själva linjalen. Varannan ribba ek av en ekbräda jag köpte och varannan ribba bok som jag sorterade fram ur vedhögen vid en lokal trappfabrik.
Haha, jag har ett Danderydspass som jag ärvt av morfar och enligt det är ju tamejfan ingenting rakt, och skulle det vara rakt så blir det snett om man råkar andas lite för våldsamt 😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.