3 085 046 läst · 15 794 svar
3085k läst
15,8k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag har testat både lite större och lite mindre, verkar inte vara någon skillnad (eftersom dom har hängslen kan man ju hissa upp dom till rätt höjd oavsett storlek). Lite stretch är säkert bra men egentligen går alla mina byxor sönder på samma sätt, inte bara blåstället....iSnobben skrev:Jag har köpt mig ett par från Björnkläder med stretch på utsatta ställen. Hade dessförinnan ett par från Blåkläder utan stretch som gick sönder i grenen. Det fenomenet beror nog dock ofta på att man har lite för stora byxor så att de hasar ner på rumpan och sätter man sig då på huk så ger byxorna upp efter ett tag. Hoppas därför på mina Björnkläder som jag har köpt två storlekar mindre (har minskat lite i midjemått på något outgrundligt sätt) och som dessutom har stretch.
För mycket epic split?
http://m.youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10
http://m.youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10
Kul att de vidareutvecklar det, men man kan ju tycka att de borde passat på att göra något åt de skarpa ändarna som många retar sig på...hus520 skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ju en rätstege på Hornbach från en koncernsyster till Hultafors, minns inte namnet nu. Själva stegen är identisk med den gamla MSTn (men libellerna är sämre/mindre radie) och DEN har plaständar till stegen - dessa passar så vitt jag minns på MSTn också. Finns en tråd, ett par år gammal, där detta diskuterats.
Jag fick den nya modellen på passet. Jajjemen det var aningen billigare på bolist men jag hade ett presentkort på fresks så jag betalade 400 kr ur egen ficka för rätstegen. Hängde några dörrar igår med det. Vilken jävla glädje det är att jobba med fina kvalitetsverktyg.
Ja Danderydspasset kan vara riktigt frustrerande ibland..... fast då man verkligen behöver precision är det toppen.
Jag hade inte råd att köpa ett komplett danderydspass då jag var 18 år så jag köpte bara plåten med libellerna och så snickrade jag själva linjalen. Varannan ribba ek av en ekbräda jag köpte och varannan ribba bok som jag sorterade fram ur vedhögen vid en lokal trappfabrik.
Jag hade inte råd att köpa ett komplett danderydspass då jag var 18 år så jag köpte bara plåten med libellerna och så snickrade jag själva linjalen. Varannan ribba ek av en ekbräda jag köpte och varannan ribba bok som jag sorterade fram ur vedhögen vid en lokal trappfabrik.
Haha, jag har ett Danderydspass som jag ärvt av morfar och enligt det är ju tamejfan ingenting rakt, och skulle det vara rakt så blir det snett om man råkar andas lite för våldsamt 😂heimlaga skrev:Ja Danderydspasset kan vara riktigt frustrerande ibland..... fast då man verkligen behöver precision är det toppen.