Tack! Öppnade med spänd förväntan tradera-länken för att lösa mysteriet med örnen. Nu vet jag i alla fall att det finns två örn-fogsvansar med text som inte går att läsa!
Efter att ha försökt få av oljefiltret på utombordaren med diverse mer eller mindre ändamålsenliga verktyg men misslyckats åkte jag förbi feltema och plockade upp en sats oljefilterhylsor. Den minsta sitter som en smäck, men varför finns det så många olika storlekar på oljefilter?
Vi fick finbesök för några dagar sedan. Alfred fick leverans av nya verktyg. En såg och en spånhyvel som med lite puts och slipning kommer bli riktigt fina. Tack så mycket @Frustrator!
Gårdagens leverans, kanske knappt verktyg som så. Valde aktivt bort vad som stod ptfe på.
Nu ska väl maskinerna kunna glänsa snart och saker vinterförvaras utan rost. Något av detta jag bör vara extra försiktig att inte få på delar som är i kontakt med trä som ska målas?
Blev en Makita 18v sticksåg prismatchad hos Bauhaus för 1661:-.
Har en sån på jobbet funkar alldeles utmärkt förrutom att den startar på någon form av lågfart och bokstavligen hoppar igång på fullfart när den blir belastad, någon som vet om den funktionen går att stänga av?
Har en sån på jobbet funkar alldeles utmärkt förrutom att den startar på någon form av lågfart och bokstavligen hoppar igång på fullfart när den blir belastad, någon som vet om den funktionen går att stänga av?
Är som sagt nybliven ägare så manualen ligger i närheten, än så länge...